1. ¿Qué signos de puntuación deben figurar? “Para ella guardé la aurora para mí el ocaso”.

A) Dos puntos – coma.
B) Coma – coma.
C) Punto y coma - dos puntos.
D) Punto y coma - coma.
E) Coma - punto y coma.


2. Señale dónde se ha empleado la coma explicativa:

A) Dolores, penas, ilusiones, son cosas de la vida.
B) Hoy por ti, mañana por mí.
C) Los dioses tienen sed, aun así los venceremos.
D) Los ríos, que están contaminados, deben declararse en emergencia.
E) Hoy, o mañana, será un gran día.


3. ¿Cuántas comas se han omitido?
“En las tardes a la caída del Sol el viaje de los pájaros marinos que vuelven del norte en largos cordones en múltiples líneas escribiendo no sé qué extrañas palabras”.

A) Siete comas
B) Seis comas
C) Cuatro comas
D) Cinco comas
E) Ocho comas


4. Señale lo incorrecto respecto a la coma:

A) Vocativo: Carmen, limpia la mesa.
B) Explicativa: Juan, el hijo de Luis, es mi amigo.
C) Enumerativa: Julio, Luis, María y Luisa ¡Qué tal cuarteto!
D) Elíptica: María volvió a su casa y Pedro a la fiesta.
E) Aposición: si me besas, te explico.


5. Señala la oración correctamente puntuada:

A) Esto, que podría parecer una tontería tiene todas las apariencias de verdad.
B) Eso probaría, una vez más, que el principal problema de esos profesores era su concepción anticuada de todo.
C) Miren quién dice ahora: que defiende la verdad, la honestidad, y la dignidad.
D) Juan Gabriel el cantante mexicano tuvo gran éxito en Lima.
E) Ninguna de las anteriores.


6. “Ahora puedo tratar la noción de suicidio se ha advertido ya que solución es posible darle en este punto se invierte el problema anteriormente se trataba de saber si la vida debía tener un sentido para vivirla”.
¿Cuántos puntos seguidos faltan en el texto?

A) 2
B) 3
C) 4
D) 1
E) 6


7. Señale la oración que está correctamente puntuada:

A) El hombre de sombrero negro es inocente.
B) Sostengo señores que el hombre de sombrero negro es inocente.
C) Sostengo, señores, que el hombre de sombrero negro, es inocente.
D) Sostengo señores, que el hombre, de sombrero negro, es inocente.
E) Sostengo, señores, que el hombre; de sombrero negro, es inocente.


8. ¿Qué signos faltan?
“Antonio = nuestro vecino = nos visitó= nosotros le recibimos con cariño”.

A) Coma, dos puntos, punto seguido
B) Coma, coma, punto seguido
C) Dos puntos, coma, punto y coma
D) Coma, coma, punto y coma
E) Coma, dos puntos, punto seguido

Answers

Answer 1

1. La respuesta correcta es la opción B

2. La respuesta correcta es la opción D

3. La respuesta correcta es la opción D

4. La respuesta correcta es la opción D

5. La opción B

6. La respuesta es la opción B

7. La opción A

8. La opción D


Related Questions

Conjugate each of the following verbs in their indicated forms in the preterite. ¡OJO! Don't forget to add accents where necessary.
Modelo: morir / ella
murió
1. servir / yo:

enter answer
2. servir / tú:

enter answer
3. preferir / él:

enter answer
4. reírse / nosotros:

enter answer
5. sentirse / ustedes:

enter answer
6. divertirse / yo:

enter answer
7. divertirse / ella:

enter answer
8. vestirse / usted:

enter answer
9. vestirse / yo:

enter answer
10. morir / tú:

enter answer
11. pedir / nosotros:

enter answer
12. dormir / él:

enter answer
13. dormir / yo:

enter answer

Answers

The verbs can be conjugated as serví, serviste, prefirió, sintieron, me divertí, se divirtió, se vistió, me vestí, moriste, pedimos, durmió, dormí.

What is the preterite?

This is a tense used for actions in the past. Here are the conjugations for the preterite tense in Spanish, for regular verbs:

For regular verbs that end in -ar, follow these endings:

-é (yo form), -aste (tú form), -ó (él/ella/usted form), -amos (nosotros/nosotras form), -asteis (vosotros/vosotras form), -aron (ellos/ellas/ustedes form)

hablar (to speak): hablé, hablaste, habló, hablamos, hablasteis, hablaron

For regular verbs that end in -er and -ir, follow these endings:

-í (yo form), -iste (tú form), -ió (él/ella/usted form), -imos (nosotros/nosotras form), -isteis (vosotros/vosotras form), -ieron (ellos/ellas/ustedes form)

comer (to eat): comí, comiste, comió, comimos, comisteis, comieron

Learn more about the preterite in https://brainly.com/question/10977983

#SPJ1

Tú _________ enfermo/a? ¿Necesitas médico?

Answers

Answer:

mirar

Explanation:

Tú mirar enfermo/a? ¿Necesitas médico?

Tu estas enfetmo/a? Necesitas un medico ?

Read the list of commands Ana gives her younger brother who’s at the doctor's office with her. Then, complete each statement with the appropriate negative informal command form of each verb.
Word Bank:
beber llorar tocarse
ir salir toser

1. No ___ sin cubrirte la boca.

2. No ___ cuando la doctora te tome la temperatura.

3. No ___agua del vaso de la doctora.

5. No ___ de la oficina sin permiso.

6. No ___ la boca sin lavarte las manos.

Answers

Answer:

Explanation:

1. tosas

2. llores

3. bebas

4. ....

5. salgas

6. té toques

..

la comparación de la ciudad de liaboa con el pensamiento de una madre sobre su hijo en una guerra

Answers

La comparación entre la ciudad de Lisboa y el pensamiento de una madre sobre su hijo en una guerra radica en la idea de que ambas representan una dualidad.

¿Qué relación tiene la ciudad de Lisboa con el pensamiento de una madre sobre su hijo en la guerra?

La comparación entre la ciudad de Lisboa y el pensamiento de una madre sobre su hijo en una guerra radica en la idea de que ambas representan una dualidad. Por un lado, Lisboa es una ciudad hermosa con una historia fascinante, pero también es una ciudad que ha sufrido mucho a lo largo del tiempo. Por otro lado, una madre ama a su hijo con todo su corazón, pero también teme por su vida en tiempos de guerra. Ambas representan la dualidad de belleza y tragedia. Lisboa tiene la capacidad de cautivar y enamorar a quienes la visitan, pero también puede recordar el dolor y la angustia de su historia. Del mismo modo, una madre ama a su hijo más que a nada en el mundo, pero también teme por su vida y su bienestar en tiempos de conflicto. En ambos casos, se trata de una mezcla compleja de emociones y sentimientos que reflejan la complejidad de la vida.

Aprenda más sobre pensamiento en: https://brainly.com/question/24078934

#SPJ1

Ejercicios de oraciones compuestas subordinadas

Answers

Un ejemplo  o ejercicio de oraciones compuestas subordinadas son "cuando llegué a casa, mi perro me recibió con mucho entusiasmo"

¿Qué son las oraciones compuestas subordinadas?

Las oraciones compuestas subordinadas son aquellas que dependen de otra oración principal, y que no pueden funcionar por sí solas como oraciones completas. Aquí te presento algunos ejemplos de oraciones compuestas subordinadas en español:

Cuando llegué a casa, mi perro me recibió con mucho entusiasmo. (La oración subordinada es "Cuando llegué a casa")Aunque estudié mucho, no aprobé el examen. (La oración subordinada es "Aunque estudié mucho")Después de que terminé mi trabajo, fui al cine con mis amigos. (La oración subordinada es "Después de que terminé mi trabajo")

Aprenda más sobre oraciones en https://brainly.com/question/28325101

#SPJ1

Complete the following questions below with the imperfect progressive form of the verbs. Each answer requires the imperfect of estar AND the "ing" form. **each of these are supposed to have a two word answer.
9. Mis hermanos ______ (practicar) los deportes cuando Emilio se cayó.

10. Yo ______ (comer) la cena cuando mis padres vinieron a casa.

11. Teresa y yo _______ (leer) un libro mientras Elena estaba viento la tele.

12. A las seis de la noche, mamá _______ (escribir) una carta.

Answers

Complete the following questions below with the imperfect progressive form of the verbs. Each answer requires the imperfect of estar AND the "ing" form. **each of these are supposed to have a two word answer.9.

Mis hermanos ______ (practicar) los deportes cuando Emilio se cayó. ( I do not know, sorry)


Yo me comí  la cena cuando mis padres vinieron a casa.


Teresa y yo leímos un libro mientras Elena estaba viento la tele.


A las seis de la noche, mamá escribió una carta.



1. practican
2. como
3. leemos
4. escribre

¿A dónde se dirige el tren?
al centro de la ciudad
a una estación
a otra ciudad
a la casa de esta persona

Answers

yo creo es al centro de la ciudad o a una estación

>> look at number 6. check your other answers as well to make sure you got nothing wrong! <<

1. Como es la gente de su ciudad? sana

2. que pasa a la tarde? la gente esta afuera de sus casas

3. como es la relacion de leo poldo con sus vecionos? tiene una buena relacion con todos

4. como cambio la vida de esta persona? por completo

5. que paso por primera vez? Se desperto tarde.

6. A donde se dirige el tren? a una estacion

7. has visto a mi gato (around here)? por aqui

8. hoy hay policias (everywhere). por todas partes

9. has visto mis llaves por alli? around there

10. me gustaria que por los menos escuches cinco minutos. at least

11. the train leaves for chicago in five minutes. El tren sale para chicago en cinco minutos

12. i work for my dad, he is my employer. Trabajo para mi papa, el es mi empleador

13. para manana necesito un vestido de fiesta. correcto

14. Sabes _____ que calle pasa el autobus? por

15. ____ el lunes tengo que terminar la tarea ____ la clase de quimica. Para/para

Have a good day!!

Completar Rellena cada espacio con el infinitivo o la forma correcta del presente de un verbo de abajo. Solo puedes usar cada verbo UNA vez.



conseguir decir pedir repetir seguir



Mi hermano
que la clase de italiano es súper difícil. Cuando él
ayuda con su tarea, yo siempre (always) le
la misma cosa: “Es cuestión de tener disciplina”. Debe ir a clase preparado, estudiar una o dos horas al día y hablar con el profesor si no entiende la materia. Si mi hermano
mis consejos (advice), va a
lo que quiere: ¡una A!

Answers

Answer:

Explanation:

Mi hermano dice que la clase de italiano es súper difícil. Cuando él pide ayuda con su tarea yo siempre le repito la misma cosa: "Es cuestón de tener disciplina. Debe ir a la clase preparado, estudiar una o dos horas al día y hablar con el profesor si no entiende la materia. Si mi hermano sigue mis consejos va a conseguir lo que quiere.

...

Día 1 y 2
¡Hola, Colombia! Colombia
en el norte de América del Sur. Bogotá,
la capital del país, es una ciudad
multicultural.
un tour
increíble para ver grafitis! También
visitamos Cartagena de Indias,
una ciudad que
en la costa.

Answers

Answer:

esta

Es

esta

hay

esta

hay

Explanation:

I hope this helps ( ;

Answer:

Explanation:

Dia 1 y

 ¡Hola Colombia!

 Colombia _está_ en el norte de América del Sur

 Bogotá _es_ la capital del país, es una ciudad multicultural.

_¡Es_ un tour increíble para ser gratis ¡

 También visitamos Cartagena de Indias, _es_ una ciudad que _está__ en la costa.

...

Completar Rellena los espacios con la forma correcta del pretérito o imperfecto del verbo entre paréntesis. Incluye acentos si son necesarios. Usa una de las siguientes formas: hablé OR hable'.

1. La semana pasada yo
(ir) a la clínica San José por primera vez. La sala de espera
(ser) grande y las sillas muy cómodas, pero yo
(tener) que esperar mucho tiempo.

2. Ignacio
(conducir) muy rápido cuando un policía lo
(ver).

3. Cuando Juliana me
(llamar), yo
(ducharse) y entonces no
(contestar) el teléfono.

4. El verano pasado, cuando mi familia y yo
(viajar) por Sudamérica, (nosotros)
(decidir) visitar las Torres del Paine en Chile.

Answers

Answer:

Explanation:

La semana pasada yo fui a la clínica San José por primera vez. La sala de espera era grande y las sillas muy cómodas, pero yo tenía que esperar mucho tiempo.Ignacio conducía muy rápido cuando un policía lo vio.Cando Juliana me llamó yo me estaba duchando y entonces no contesté el teléfono.El verano pasado, cuando mi familia y yo viajamos por Sudamérica, decidimos visitar las Torres del Paine en Chile.

Película: "purple hearts" de Netflix

1. ¿Cuál es el tema principal de la película? ¿Cómo pudo determinar el mismo?

2. ¿De la película observada, qué aspecto considera el de mayor impacto para su desempeño académico? ¿Por qué?

3. ¿Qué temas o situaciones observadas en el filme puede aplicar a su vida personal? ¿Por qué?

4. ¿Qué temas o situaciones observadas serán beneficiosas para su futuro desempeño laboral y profesional? ¿Por qué?

5. ¿Qué asuntos de índole ética se observan a través de la película? ¿Cómo estos asuntos le ayudarán a decidir cómo actuar en forma ética y profesional?

Answers

Hola! ¡Claro, estaré encantado de ayudarte con eso!

El tema principal de la película "Purple Hearts" de Netflix es el amor y la guerra, y cómo estos dos aspectos se entrelazan en la vida de los personajes. Pude determinarlo al observar cómo la relación entre los dos protagonistas se desarrolla a medida que luchan por sobrevivir en un entorno hostil.

Personalmente, considero que el aspecto de mayor impacto para mi desempeño académico sería la perseverancia y la capacidad de superar obstáculos. A pesar de las dificultades que enfrentan los personajes, nunca pierden la esperanza y continúan luchando por lo que creen.

En cuanto a mi vida personal, creo que puedo aplicar el tema de aceptar las diferencias y aprender a trabajar juntos para lograr un objetivo común. Los personajes de la película provienen de diferentes orígenes y tienen puntos de vista diferentes, pero al final son capaces de trabajar juntos para sobrevivir.

En cuanto a mi futuro desempeño laboral y profesional, creo que la película me enseñó la importancia de la planificación y la preparación. Los personajes de la película tuvieron que enfrentar situaciones peligrosas y desconocidas, pero pudieron superarlas gracias a la planificación y la preparación adecuadas.

La película también aborda temas éticos importantes, como la lealtad, la valentía y el sacrificio personal. Estos temas pueden ayudarnos a decidir cómo actuar en forma ética y profesional en situaciones difíciles, ya sea en nuestras vidas personales o profesionales.

What is 9 + 11 I’m asking for Logan

Answers

Answer:

9+11= 20

You can take 1 out of 11 and give it to 9 which would make both numbers 10 so, 10+10=20 as well

9+11=20
11
9
9+1= 10 so carry the one and add it to the tens place :)
11
9
20

Completa la pregunta con una palabra interrogativa apropiada.

Answers

2. ¿Eso qué es?

3. ¿Cómo esta Marta?

4. ¿Quiénes van al restaurante?

5. ¿Porqué esta Marcos en la biblioteca?

6. ¿Cuándo es la fiesta de los Carallo?

Read what the Sepúlveda family does sometimes and then write what they did in the past.
Modelo:
A veces, Susana María duerme más de diez horas.
Anoche Susana María durmió más de diez horas.
1. A veces, yo me visto y luego visito a mi hija Susana María.
Esta mañana

enter answer
y luego

enter answer
a mi hija Susana María.
2. A veces, Juan Carlos pide una Coca-Cola, pero su papá le sirve jugo.
El otro día Juan Carlos

enter answer
una Coca-Cola, pero su papá le

enter answer
jugo.
3. A veces, Gloria se divierte mucho con su hijo.
El jueves pasado Gloria

enter answer
mucho con su hijo.
4. A veces, el bebé se duerme rápidamente cuando se acuesta.
Anoche el bebé

enter answer
rápidamente cuando se acostó.
5. A veces, Julio y Tomás prefieren ver Hermanos y hermanas en la televisión.
Anoche Julio y Tomás

enter answer
ver Hermanos y hermanas en la televisión.
6. A veces, nosotros nos morimos de risa (we die of laughter) cuando contamos chistes.
Ayer

enter answer
de risa cuando contamos chistes.

Answers

Las respuestas correctas se dan a continuación.

1. Esta mañana me vestí y luego visité a mi hija Susana María.

2. El otro día Juan Carlos pidió una Coca-Cola, pero su papá le sirvió jugo.

3. El jueves pasado Gloria se divirtió mucho con su hijo.

4. Anoche el bebé se durmió rápidamente cuando se acostó.

5. Anoche Julio y Tomás prefirieron ver Hermanos y hermanas en la televisión.

6. Ayer nos morimos de risa cuando contamos chistes.

¿Cuál es la explicación de la respuesta anterior?

La respuesta proporciona el tiempo pasado de las oraciones dadas en español.

Cada oración describe una determinada acción que los miembros de la familia Sepúlveda a veces hacen, y la respuesta da la forma en tiempo pasado de esas acciones que hicieron en una ocasión o día específico.

Learn more about Past Tense:
https://brainly.com/question/29757946
#SPJ1

¡Hola! (3 words) ? Yo me llamo José,​

Answers

Answer:

 ¿Cómo te llamas?

Explanation:

¡Hola! ¿Cómo te llamas?

Yo me llamo José.

...

Fill in the blanks by writing the correct affirmative tú command.

1. (Comer)_____________ uvas.

2. (Caminar)__________cinco kilómetros.

3. (Cuidar)_________el perro.

4. (Jugar)_____________con tu amigo.

5. (Salir)____________de aquí

6. (Doblar)_____________a la derecha.

7. (Beber)____________la leche.

8. (Ir)______________a la tienda.

9. (Tener)____________paciencia.

10. (Poner)____________la mesa.

Answers

1. Tú comes uvas.
2. Tú caminas cinco kilómetros.
3. Tú cuidas el perro.
4. Tú juegas con tu amigo.
5. Tú sales de aquí.
6. Tú doblas a la derecha.
7. Tú bebes la leche.
8. Tú vas a la tienda.
9. Tú tienes paciencia.
10. Tú pones las mesa.

please help me with this Spanish work sheet please cause i need this done or imma fail the six weeks

Answers

Hello and greetings tyroner919.

Change each of the following to plural demonstrative adjectives. (these are the answers of the changed sentences).

Esos lápicesAquellos gatosEstos papelesAquellas pizarrasEsas tazasEstas sillasEsos zapatosEstos pájaros

Write the correct demonstrative adjective for each noun. (On one side the translation, and on the other side the answers)

This lamp - Esta lámparaThat computer - Esa computadoraThese colors - Estos coloresThose markers over there - Aquellos marcadoresThose tickets - Esas entradasThis table - Esta mesaThose tables - Esas mesasThese messages - Estos mensajesThis message - Este mensajeThose messages - Esos mensajesThose letters over there - Aquellas cartasThose dogs over there - Aquellos perrosThose dogs - Esos perrosThese dogs - Estos perrosThat boy - Ese chicoThat boy over there - Aquel chicoThis window - Esta ventanaThat window - Esa ventanaThose girls - Esas chicasThat desk over there - Aquel escritorioThis day - Este díaThat fish - Ese pezThose boots - Esas botasThese pants - Estos pantalonesThese pets - Estas mascotasThat map - Ese mapaThis country - Este paísThat glass over there - Aquella copa

Explanation:

Demonstrative adjectives are words used to indicate or indicate the position or location of an object or person in relation to the speaker and the listener. In Spanish, the demonstrative adjectives are "este", "ese", "aquel", "esta", "esa", "aquella", and they can vary in gender and number to agree with the noun to which they refer.

When the demonstrative adjective is used in the singular, it refers to an object close to the speaker, an object close to the listener, or a person or thing that has been mentioned before. For example, "this chair" refers to a chair close to the speaker, while "that cup" refers to a cup close to the listener. "Aquel gato" refers to a cat that is far from both the speaker and the listener.

On the other hand, when the demonstrative adjective is used in the plural, it refers to various objects or people in relation to their location with respect to the speaker and the listener. For example, "these chairs" refers to several chairs close to the speaker, while "those dogs" refers to several dogs close to the listener. "Those cards" refers to various cards that are far from both the speaker and the listener.

It is important to note that demonstrative adjectives can also be used as pronouns, substituting for the noun in a sentence. For example, instead of saying "that computer," you can say "that" to refer to the computer.

ヘ( ^o^)ノ\(^_^ )If you want to learn more about Spanish, I share this link to complement your learning:

https://brainly.com/question/24693421

The radio host's interview did not go well. Using the words given,
write complete sentences that explain why the interview failed.
Remember you will need to conjugate the verbs in the preterite.
¡OJO! Every sentence contains a verb that requires the accidental
se and a verb that does not.
Modelo
el cantante / perder las llaves del auto /y salir de la casa tarde
Al cantante se le perdieron las llaves del auto y salió de la casa
tarde.
1. el cantante / quedar la dirección de la estación de radio en casa
/y perderse
2. El locutor / olvidar el nombre del cantante / porque ponerse nervioso
3. el locutor / descomponer el reproductor de discos compactos / y no poder tocar música
4. el cantante / caer un vaso en el pie / y no poder caminar fácilmente
5. el cantante y el locutor / apagar las luces / e interrumpir la entrevista
6. el cantante y el locutor / acabar el tiempo / porque tener muchos problemas

Answers

Some sentences to describe why the interview didn't go well are "Al cantante se le quedó la dirección de la estación de radio en casa y se perdió", and "Al locutor se le olvidó el nombre del cantante porque se puso nervioso."

What is the preterite?

The preterite is a past tense in Spanish that is used to talk about completed actions in the past. It is often used to narrate a sequence of events that happened at a specific point in time or for actions that were completed in the past and have no connection to the present.

Based on this, the sentences are:

Al cantante se le quedó la dirección de la estación de radio en casa y se perdió.Al locutor se le olvidó el nombre del cantante porque se puso nervioso.Al locutor se le descompuso el reproductor de discos compactos y no pudo tocar música.Al cantante se le cayó un vaso en el pie y no pudo caminar fácilmente.El cantante y el locutor apagaron las luces e interrumpieron la entrevista.El cantante y el locutor acabaron el tiempo porque tuvieron muchos problemas.

Learn more about the preterite in https://brainly.com/question/10977983

#SPJ1

What are the details

Answers

Explanation:

Yan na po lahat◉⁠‿⁠◉

Pa BRAINLIEST PO

TY PO!(⁠◍⁠•⁠ᴗ⁠•⁠◍⁠)

Read the following sentences containing the prepositions por and para. Choose the correct reason for using por or para in each sentence from the list. Then, type one of the corresponding phrases from the word bank in the space provided.
What is the reason?
in order to | for the purpose of | member of a group | through | employment | opinion | on behalf of | duration of time | cost | destination | intended for | specific time

Answers

The answer response are:

para - for the purpose of (Alicia has to study in order to prepare for the exam.)por - cost (Claudio buys the shoes for $40.00.)para - destination (Antonio leaves for work at six o'clock.)por - duration of time (Juan Carlos worked for 30 years.)para - opinion (For Carmela, being a dentist is very pleasant.)por - on behalf of (Julia went to work on behalf of her friend yesterday.)para - employment (Antonio works for Telefónica.)por - through (The bird flew through the open window.)Para - even though / considering (Considering she is a foreigner, Teresita speaks Spanish very well.)para - intended for (Nidia needs the article for next Tuesday.)

What are the prepositions?

Each containing the prepositions "por" or "para". Your task was to choose the correct reason for using each preposition from a list of options provided and then type in the corresponding phrase from the word bank.

Therefore, here are the correct answers with the reasons for using "por" or "para":

para - for the purpose of (Alicia tiene que estudiar para el examen.) - Alicia needs to study in order to prepare for the exam.por - cost (Claudio compra los zapatos por $40.00.) - Claudio buys the shoes for $40.00.para - destination (Antonio sale para el trabajo a las seis.) - Antonio is leaving for work at six o'clock.

Read more about prepositions  here:

https://brainly.com/question/21537048

#SPJ1

See text below



Read the following sentences containing the prepositions por and para. Choose the correct reason for using por or para in each sentence from the list. Then, type one of the corresponding phrases from the word bank in the space provided.

What is the reason?

in order to ❘ for the purpose of | member of a group | through | employment | opinion | on behalf of | duration of time | cost | destination | intended for | specific time

1. Alicia tiene que estudiar para el examen.

enter answer

2. Claudio compra los zapatos por $40.00.

enter answer

3. Antonio sale para el trabajo a las seis.

enter answer

4. Juan Carlos trabajó por 30 años.

enter answer

5. Para Carmela, ser dentista es muy agradable.

enter answer

6. Julia iba a trabajar por su amiga ayer.

enter answer

7. Antonio trabaja para Telefónica.

enter answer

8. El pájaro voló por la ventana abierta.

enter answer

9. Para ser extranjera, Teresita habla español muy bien.

enter answer

10. Nidia necesita el artículo para el martes que viene.

enter answer

Answer: Question 10. Nidia necesita el artículo para el martes que viene. The correct answer is  specific time

Explanation: When does she need the article? Next Tuesday

Complete these descriptions about the habits of healthy people. First, select the appropriate verb according to the context and then conjugate each one using reflexive and non-reflexive forms.
Word Bank:
guardar ir lavarse mantenerse
preocuparse tratar vacunarse

Una persona que (1) ___ en forma (2) ____ al gimnasio con regularidad.
Una persona responsable que tiene gripe (3) ___ cama.
Una persona responsable que tiene un resfriado (4) ____ las manos con frecuencia.
Una persona sana (5) _____ por el peso (weight) y la presión arterial.
Una persona sana (6) ____ de evitar la comida alta en colesterol.
Una persona responsable (7) ____ contra la gripe cada otoño.

Answers

Una persona que (1) se mantiene en forma (2) va al gimnasio con regularidad.
Una persona responsable que tiene gripe (3) se guarda en cama.
Una persona responsable que tiene un resfriado (4) se lava las manos con frecuencia.
Una persona sana (5) se preocupa por el peso y la presión arterial.
Una persona sana (6) trata de evitar la comida alta en colesterol.
Una persona responsable (7) se vacuna contra la gripe cada otoño.

Help pls me pls I need help with this

Answers

Answer:

1.a esteban le duele el braso

2.a amalia y patricio le duele los tobillos

5.a nosotrons nos duele la rodilla

6.a ti te duele los pies

3.a mi me duele las manos

4.a usted le duele los ojos

Explanation:

I am Hispanic and I speak fluent Spanish

Answer:

Explanation:

A Esteban le duele el brazo.A Amalia y Patricio les duelen los pies.A mí me duelen las manos.A usted le duelen los ojos.A nosotros nos duele el cuerpo.A ti te duelen los pies.

Fill in the future perfect forms.
Dentro de cinco años, yo 1 of 1
de la Universidad de Santo Domingo. (graduarse)
Para 2025, los científicos 1 of 1
una buena medicina contra la gripe. (descubrir)
Para agosto, nosotros 1 of 1
de vacaciones. (irse)
En el futuro, tú 1 of 1
millones... ¡Mi amigo! (ganar)
Dentro de seis meses, Marcela 1 of 1
veinte puestos. (solicitar)
Para la medianoche, los invitados 1 of 1
adiós. (decir)
En tres meses, Andrea 1 of 1
a un abogado. (contratar)
Para el verano próximo, ¿1 of 1
tú con Luis? (casarse)
En dos semanas, los carpinteros 1 of 1
las paredes de mi casa. (arreglar)
Antes de ir a casa, yo 1 of 1
a todos los clientes. (llamar)

Answers

Answer:

Explanation:

1. me estaré graduando

2. estarán descubriendo

3. nos estaremos yendo

4. estarás ganando

5. estará solicitando

6. estarán diciendo

7. estará contratando

8. te estarás casando

9. estarán arreglando

10. estaré llamando

Can someone help me with this?

Answers

Answer:

a. preterite

b. present tense

c. preterite

d. present tense

e. present tense

f. preterite

g. preterite

h. preterite

i. preterite

j. present tense

Explanation:

Translate They heard me into Spanish by filling in the missing letters:

Answers

Explanation:

Ellas/Ellos me escucharon

Please complete attached activity.

Answers

Answer:

despertarse:

1. Tu "te despiertas" tarde.

2. Nosotros "nos despertamos" tarde.

3. Benito "se despierta" tarde.

4. Yo "me despierto" tarde.

ponerse:

5. Yo "me pongo" una chaqueta.

6. Usted "se pone" una chaqueta.

7. Nosotras "nos ponemos" una chaqueta.

8. Las niñas "se ponen" una chaqueta.

Explanation:

I am bilingual and fluent in Spanish for as long as I can remember. I hope this helps!

why might -yendo be a better ending than -ie do for verbs jme creer and tracer?

Answers

The verb endings "-yendo" and "-iendo" are both used in Spanish to indicate the present participle form, which describes an ongoing action or a state in progress.

Why might -yendo be a better ending than -iendo?

For the verbs "creer" and "trazar", the present participle form would be "creyendo" and "trazando" respectively, using the ending "-iendo". However, in some dialects of Spanish, the "-iendo" ending is sometimes replaced by the "-yendo" ending, especially in South American Spanish.

One possible reason why "-yendo" might be a better ending than "-iendo" for these verbs is that it can create a smoother and more natural sound when spoken. In certain dialects of Spanish, the "-iendo" ending can sound harsh or difficult to pronounce, especially when it comes after certain consonants or clusters. By using the "-yendo" ending instead, the word can flow more smoothly and be easier to articulate, which can make it sound more natural and pleasant to the ear.

However, it is important to note that both forms are correct and acceptable in Spanish, and the choice between "-yendo" and "-iendo" may depend on personal preference, regional dialect, or context.

Learn more about verbs ending in: https://brainly.com/question/30482556

#SPJ1

¿De qué te recuerda el saludo que le dieron los ciudadanos españoles
a Franco? ¿Qué te explica esto sobre el reinado de Franco en España?

Answers

Answer: Saludo Romano

Explanation:

La influencia de estas tres obras en el arte occidental decimonónico fue evidente, contribuyendo a convertir el “saludo romano” en señal de juramento, más que como saludo en sí.

¿Pretérito o imperfecto? The correct verb in infinitive is provided for you. Using clues from the sentences, determine if imperfect or preterite is appropriate and
conjugate accordingly.
Activity by Anna Priebe and Rachel Rogers.
Copy and paste these special characters as needed: á éíóúñ. You can also capitalize any accented characters.
Do not capitalize or use punctuation, as it will confuse the system.
CC-BY-NC-SA 4.0
1. A Henry le
2. Esta mañana, mi padre se
3. Cuando era joven, mi familia y yo casi siempre
4. A ella nunca le
5. Hace tres meses, él
6. La semana pasada, yo
7. El sacerdote
8. Yo
9. Mi madre
(gustar) bailar cuando
10. Esta mañana, yo
(despertar) muy tarde y
(viajar) a Costa Rica.
(gustar) pasar tiempo con su hermano menor porque él
(tocar) un djembe con mis amigos.
(rezar) por la gente el domingo pasado.
(jugar) fútbol con mis amigas ayer
(tener) seis años.
(ir) al centro comercial cada domingo.
(buscar) la llave del coche esta mañana.
Olegar) tarde a clase.
(llegar) tarde (late) a su trabajo.
(ser) pesado". "annoying

Answers

1. Gusta , tenia

2. Despertó , llegó

3. Íbamos

4. Gusta , es

5. Viajó

6. Toque

7. Rezó

8. Jugué

9. Busco

10. Llegue

resumen de el libro cajas de cartón​

Answers

Sinopsis. La señorita Susan Cushing de Croydon recibe un paquete por correo que contiene dos orejas humanas cortadas y envasadas en sal gruesa. El inspector Lestrade de Scotland Yard sospecha una broma de tres médicos

[tex] \: [/tex]

Other Questions
What is Jenkins saying about worth or value if she is comparing people to Mona Lisa? 3dm 5dm 2dm to mm is? Mason's mother wants to make 8 curtains that each require 2 1/5 (two, one over five) metres of material in a standard width, but she only has 16 1/4(sixteen, one over four)metres of material. There are to be no seams in her curtains. She asks Mason to buy more material. a. How much more material must Mason buy? B. How much material is left over? Can someone please help me ASAP its due today!! I will give brainliest if its correct. What steps should be taken to calculate the volume of the right triangular prism? Select three options. A triangular prism. The triangular base has a base of 8 meters and height of 14 meters. The height of the prism is 7 meters. Use the formula A = one-half b h to find the area of the base. Use the formula A = b h to find the area of the base. The area of the base, A, is One-half (7) (8) = 28 meters squared. The area of the base, A, is One-half (8) (14) = 56 meters squared. The volume of the prism, V is (56) (7) = 392 meters cubed. during the purchase of janitorial services for a new building, teresa has responsibility for working with suppliers and arranging the terms of the sale. in this role, teresa appears to be acting as a(n) Can you pls do this i can't do it, it's a little hard and due before 4:00 pm ( Will mark brainliest if 2 answers and 95 pts if you can do it pls and thank you!!) Use context clues in the sentence and in surrounding sentences to determine the meaning of the word controversy as it is used in the first paragraph of the Counterpoint section in "Reality TV and Society." Write your definition of "controversy." Then look up the definition in the dictionary to confirm or revise your meaning. Tell how you determined the meaning of the word, explaining how your definition supports the idea of a debate between the two authors in the text. Luna's pet miniature pig, Fiona, weighed 50 pounds at her one-year check-up. Based on herweight at an earlier check-up, the vet had predicted Fiona would weigh 6% more than that.What weight had the vet predicted for Fiona? giving brainlist(for the right answer) ! Solve this non linear Second Order Differential Equations, (but don't use Ai) I know if it's from there NEED HELP ASAP - Nativism1. Definition: Your definition of nativism in your own words.2. Characteristics: Key ideas or features that makes up nativism.3. Examples/Models: Examples of nativism from around the world.4. Non-Examples: Examples from around the world of what nativism is not. What does the phrase cold, white light in paragraph 3 suggest about chibi?A. She prefers to be outdoors during the dayB. She demand fast responses from humansC. She struggles to survive outside in the winterD. She is indifferent to the feelings of humans chris started working at age 15 ad saved enough money to buy his own car on his 17th birthday. he got a 3 year loan from the dealer and started making payments. however after 6 months, he stopped making the payments and the deal the then requested that he return the car. what is chris' obligation in this situation? ANSWER QUICKRead the excerpt from The Secret Garden by Frances Hodgson Burnett. Then, respond in a complete paragraph to the questions that follow."This is one of his good days, sir," she said to Dr. Craven, who dropped in to inspect him. "He's in such good spirits that it makes him stronger.""I'll call in again later in the afternoon, after he has come in," said Dr. Craven. "I must see how the going out agrees with him. I wish," in a very low voice, "that he would let you go with him.""I'd rather give up the case this moment, sir, than even stay here while it's suggested," answered the nurse. With sudden firmness."I hadn't really decided to suggest it," said the doctor, with his slight nervousness. "We'll try the experiment. Dickon's a lad I'd trust with a new-born child."The strongest footman in the house carried Colin downstairs and put him in his wheeled chair near which Dickon waited outside. After the manservant had arranged his rugs and cushions the Rajah waved his hand to him and to the nurse."You have my permission to go," he said, and they both disappeared quickly and it must be confessed giggled when they were safely inside the house.Dickon began to push the wheeled chair slowly and steadily. Mistress Mary walked beside it and Colin leaned back and lifted his face to the sky. The arch of it looked very high and the small snowy clouds seemed like white birds floating on outspread wings below its crystal blueness. The wind swept in soft big breaths down from the moor and was strange with a wild clear scented sweetness. Colin kept lifting his thin chest to draw it in, and his big eyes looked as if it were they which were listeninglistening, instead of his ears."There are so many sounds of singing and humming and calling out," he said. "What is that scent the puffs of wind bring?""It's gorse on th' moor that's openin' out," answered Dickon. "Eh! th' bees are at it wonderful today."Not a human creature was to be caught sight of in the paths they took. In fact, every gardener or gardener's lad had been witched away. But they wound in and out among the shrubbery and out and round the fountain beds, following their carefully planned route for the mere mysterious pleasure of it. But when at last they turned into the Long Walk by the ivied walls the excited sense of an approaching thrill made them, for some curious reason they could not have explained, begin to speak in whispers."This is it," breathed Mary. "This is where I used to walk up and down and wonder and wonder.""Is it?" cried Colin, and his eyes began to search the ivy with eager curiousness. "But I can see nothing," he whispered. "There is no door.""That's what I thought," said Mary.Then there was a lovely breathless silence and the chair wheeled on."That is the garden where Ben Weatherstaff works," said Mary."Is it?" said Colin.A few yards more and Mary whispered again."This is where the robin flew over the wall," she said."Is it?" cried Colin "Oh! I wish he'd come again!""And that," said Mary with solemn delight, pointing under a big lilac bush, "is where he perched on the little heap of earth and showed me the key"Then Colin sat up"Where? Where? There?" he cried, and his eyes were as big as the wolf's in Red Riding-Hood, when Red Riding-Hood felt called upon to remark on them Dickon stood still and the wheeled chair stopped"And this," said Mary, stepping on to the bed close to the ivy, "is where I went to talk to him when he chirped at me from the top of the wall. And this is the ivy the wind blew back," and she took hold of the hanging green curtain"Oh! is itis it!" gasped Colin"And here is the handle, and here is the door. Dickon push him inpush him in quickly!"And Dickon did it with one strong, steady, splendid push.But Colin had actually dropped back against his cushions, even though he gasped with delight, and he had covered his eyes with his hands and held them there shutting out everything until they were inside and the chair stopped as if by magic and the door was closed. Not till then did he take them away and look round and round and round as Dickon and Mary had done. And over walls and earth and trees and swinging sprays and tendrils the fair green veil of tender little leaves had crept, and in the grass under the trees and the gray urns in the alcoves and here and there everywhere were touches or splashes of gold and purple and white and the trees were showing pink and snow above his head and there were fluttering of wings and faint sweet pipes and humming and scents and scents. And the sun fell warm upon his face like a hand with a lovely touch. And in wonder Mary and Dickon stood and stared at him. He looked so strange and different because a pink glow of color had actually crept all over himivory face and neck and hands and all."I shall get well! I shall get well!" he cried out. "Mary! Dickon! I shall get well! And I shall live forever and ever and ever!"What type of conflict is present in the passage? more questions Rule of law is a principle of American government. It means that every person is entitled to the protection of the law. It also means that government officials must follow the same laws as everybody else. Which civil protection described in the Bill of Rights addresses the principle of rule of law? sklar, rich, and cey own a building as joint tenants with the right of survivorship. sklar gave sklar's interest in the building to marsh by executing and delivering a deed to marsh. neither rich nor cey consented to this transfer. rich and cey subsequently died. after their deaths, marsh's interest in the building would consist of what is the wavelength of a wave that has a speed of 350 Meters/second and a frequency of 140 hertz?____ meters compare and contrast the approaches of w.e.b. dubois and booker t. washington as they fought for african american civil rights. which man would you have supported? why? trees are rare in the savanna biome because of * 5 points a) tropical storms. b) acidic topsoils. c) frequent fires. d) limited rainfall. in year 1, cowabunga corp. purchased machinery for $1,000,000 and elected to expense $600,000 under section 179. in year 3, cowabunga sold the machinery for $930,000, with an adjusted basis of $200,000. what amount of gain must be reported as ordinary gain for tax purposes?