Acompañando a Colón en su segundo viaje al Nuevo Mundo en 1494 estaba un joven fraile español llamado Ramón Pané.
Please help, who knows Spanish good. Please no links
Answer:
Leer, comer, beber and caminar
State Whether the following Statements are Verdadero or Falso. If the statement is false, correct it.
1. All direct and indirect pronouns are the same.
2. Direct object pronouns answer the questions "who" or "what."
3. Direct object pronouns only replace people and subject pronouns.
4. There are four options to direct object pronoun placement.
5. There is no direct object pronoun option for "it."
6. You can use lo to replace any object.
7. Transitive verbs are verbs that take an indirect object.
8. All verbs that are transitive are exclusively transitive.
9. La, los, and las are both direct object pronouns and articles.
10. When there are both direct and indirect object pronouns in a sentence, the direct object pronoun
comes first.
Answer:6
Explanation:he;8=7
hey could someone help me with this exercise? thanks
Answer:
1. hazla
2. esperalos
3. déjalo
4. dila
5. ponlo
6. escúchalas
Explanation:
what are the causes of backwardness of Africa? make a list of them
Answer:There are many reasons for this: availability of land, pre-capitalist modes of social organization and levels of productivity, too great a diversity of established industrial technology.
Explanation:
Complete:O primeiro jogo de _______ foi disputado em 1892,com regras bem diferentes das praticadas atualmente.Na ocasião,eram nove jogadores em cada equipe e a bola utilizada era de futebol.Por volta de 1897-1898,as equipes de cinco pessoas passaram a ser o padrão.E em 1981,cria-se a primeira bola oficial para a prática do esporte.
Answer:
baloncesto????
Escoge la conjugacion correcta del futuro, segun el contexto.
áéíóúñ
1. Mañana (yo ir) a verte.
A. vaya
B. iría
C. irá
D. iré
2. Nunca (tú tener) tanta suerte como ahora.
A. tendrás
B. Tenerás
C. tendrías
D. tienes
3. Ella (venir) de vista la semana que viene.
A. viene
B. vendra
C. venirá
D. vendrá
4. Cuándo (nosotros poder) conocer a tu novia?
A. podremos
B. poderemos
C. puedemos
D. podrémos
5. Ellos (trabajar) todo el fin de semana.
A. trabajaran
B. trabajan
C. trabajarán
D. trabajen
6. El año que viene (yo querer) ir a Australia.
A. querré
B. queré
C. quierre
D. quiero
7. Cuando (tú aprender) chino?
A. aprenderas
B. aprenderás
C. aprendas
D. aprendes
8. En la fiesta del viernes él no (estar).
A. estara
B. estaría
C. está
D. estará
9. Nosotros nos (poner) la ropa más elegante para la graduación
A. pondremos
B. ponemos
C. pondríamos
D. pusiéramos
10. Ellos no (entender) la lección.
A. entenderán
B. entenderan
C. entienden
D. entenderan
Answer:
D. IréA. TendrásD. VendráA. PodremosC. TrabajaránA. Querré (future form)B. Aprenderás (future orm)D. EstaráA. Pondremos (future form)A. Entenderán (future form)Explanation:
Además, los organizadores calcularon(_________)
A. Clear
B. Unclear
que el 65% de los participants eran extranjeros (no de España)
Answer:
A. Clear
Explanation:
A. Clear.
NO SENDING LINKS AS AWNSERS
For the following practice, type in the correct form of IR in the first box and in the 2nd box, type in
al
a la
a los
a las
Example:
Yo voy a la biblioteca
Yo __ __ restaurante con mi familia.
Mis amigos y yo __ __ cine
Uds __ __ museos
Yo __ __ teatro esta noche.
Andrés __ __ banco con su papá.
Vosotros__ __ oficina.
Uds __ __ tiendas
Los estudiantes __ __ fiesta
María y tú__ __ Esuela hoy
La amiga de Beto __ __ médico hoy.
Answer:
Explanation:
Yo _voy_ _al_ restaurante con mi familia.
Mis amigos y yo _vamos_ _al_ cine
Uds _van_ _a los_ museos
Yo _voy_ _al_ teatro esta noche.
Andrés _va_ _al_ banco con su papá.
Vosotros_ vais_ _a la_ oficina.
Uds _van_ _a las_ tiendas
Los estudiantes _van_ _a la_ fiesta
María y tú_ van_ _a la_ Escuela hoy
La amiga de Beto _va_ _al_ médico hoy
Me alegro de que nosotros (juntar/sembrar) bastantes fondos para la campaña. *
Answer: juntamos
Explanation:
Which island is more likely to have a habitat with low-lying food such as grass and moss?
Answer:
Isabela Island
Explanation:
The way the shell goes is formed around the neck and legs of the tortoise from Isabela Island suggest that it reaches low for food unlike the other tortoise as the shape of the shell is more separated from its neck means that it reaches up for food.
The island that is more likely to have a habitat with low-lying food such as grass and moss is the Isabela Island.
Habitat can simply be defined as the natural environment of an organism. It's simply the place where an organism is able to live and grow.
From the complete information, it should be noted that the species of turtles have short necks and they can also gather the vegetation closer to the ground. Therefore, Isabela Island is the island that is more likely to have the habitat depicted.
Read related link on:
https://brainly.com/question/11482082
Ver
A.
¿De qué trata el video?
Answer:
de que es el video, tambien ablo ingles y espanol
Explanation:
NO LINKS TO ANWSERS!!!
Type in the correct form of IR. You do NOT need to write the subject or subject pronoun. Write the form of the verb ONLY. Do not capitalize.
They go-
you (mi amigo) go
you (Sra. Niñez) go
Paulina goes
you (Marcos) go
you all (Spain) go
Beto y ud. go
Señora Martinez goes
he goes
she goes
Answer:
van
vas
vas
va
vas
vais
van
va
va
to make it easier for you
when it saids they or two/more people's name its (VAN)
if it starts with you its (VAS)
if it saids someones name or if it saids he/she is (VA)
my first language is spanish between, hope this helps:)))))
Hurry up pleaseee
la camisa _____________
rojas
rojos
rojo
roja
el abrigo_______
azul
azules
las chanclas ________________
negra
negros
negro
negras
los pantalones _____________
verdes
verde
la sudadera ______________
blancos
blancas
blanca
blanco
el gorro _____________
grises
gris
la falda _________________
morada
moradas
morados
morado
el suéter ____________
rosado
rosados
rosadas
rosada
las chaquetas _____________
café
cafés
el uniforme _______________
anaranjadas
anaranjados
anaranjado
anaranjada
LEER HABLAR - ESCRIBIR
2 Forma frases. Form sentences.
1. los jugadores / empezar a jugar
2. los dos equipos / querer ganar
3. el equipo de Javier / querer ganar
4. Javier / querer meter un gol
5. el portero / querer bloquear el balón
6. el equipo de Javier / perder
Fill in the blank with the correct form of the verbs "gustar y encantar". (me gusta, me gustan, me encanta, me encantan)
1. A ti te _____ (gustar) ir a la escuela.
2. A Jorge le _____ (encantar) Ios gatos y los perros.
3. A ellas les _____ (encantar) los deportes.
4. A mis vecinos les _____ (gustar) comer en el restaurante.
5. A nosotros nos _____ (encantar) las galletas de chocolate.
6. A ustedes les _____ (gustar) la mrjsica rock.
7. A nosotros nos _____ (gustar) las hamburguesas con papas fritas.
8. A mis amigos les _____ (gustar) cantar.
9. A Juan le _____ (encantar) e! jugo de naranja.
1. Mi mama ____ árboles todos los domingos. (dibujar)
2. Tu y yo ____ los chocolates (amar)
3.Mi perro _____ a mi hermano por in dulce. (manipular)
4. Los chicos _______ a tarea de Matemáticas en la escuela. (terminar)
Conjugate the following verb into preterit tense
Answer:
Mi mama dibuja árboles todos los domingos
Tu y yo amamos los chocolates
Mi perro manipula a mi hermano por un dulce
Los chicos terminaron la tarea de Matemáticas en la escuela
Explanation:
just help with what to circle plz
Answer 4: can(tar)
5:co-(rrer)
6: su(frir)
7:be(ber)
8:com(prar)
9:llo(rar)
10:ba(rrer)
11:par(tir)
12:cor(tar)
13:lla(mar)
14:su(bir)
15:ven(der)
hope that help ^3^
Write a sentence using each verb on the next page. You may only use each subject pronoun (yo, tú, él, ella, usted, nosotros, nosotras, vosotros, vosotras, ellos, ellas, ustedes) one time. 1. Comer 2. Beber 3. Compartir 4. Comprender 5. Vender 6. Ser** 7. Tener** 8. Ir**
Answer:
1. Yo como mucho.
2. Ella bebe ron.
3. Ellos comparten el postre.
4. Nosotras comprendemos la tarea.
5. Nosotros vendemos carteras.
6. Ellas son buenas.
7. Ellos tienen frío.
8. Ustedes van pronto.
Explanation:
The subject pronouns in Spanish are:
First person: yo, nosotros,-as
Second person, informal: tú, vosotros,-as
Second person, formal: usted, ustedes
Third person: él, ella, ellos, ellas
To answer this question we need to identify the stem and the ending of the infinitive verb, as each subject pronoun has a specific ending.
"-ar" endings:
Yo am-o
Nosotros/as am-amos
Tú am-as
Vosotros/as am-áis
Ella/él/USted am-a
Ellas/Ellos/Ustedes am-an
Usted am-a
"-er" endings:
-o
-emos
-es
-éis
-e
-en
-e
"-ir" endings:
-o
-imos
-es
-ís
-e
-en
-e
Irregular verbs have specific conjugations. For example, the present tense of "ser" (to be) is:
yo soy
nosotros,-as somos
tú eres
vosotros,-as sois
él, ella, Ud. es
ellos, ellas, Uds. son
Complete.
1. Los beisbolistas atrapan la pelota en ____
2. Los calcetines pueden ser ______ o cortos.
3. El béisbol y el básquetbol son dos _______
4.
_______ guarda la portería.
5. Un equipo _______
y otro equipo pierde.
6. El jugador ______ un gol y marca un tanto.
7-8. El ____ de básquetbol mete el balón en el _____
There’s no word bank
Answer:
Explanation:
Complete.
1. Los beisbolistas atrapan la pelota en ____ (dont know, sorry)
2. Los calcetines pueden ser LARGOS o cortos.
3. El béisbol y el básquetbol son dos DEPORTES
4.
EL ARQUERO guarda la portería.
5. Un equipo GANA
y otro equipo pierde.
6. El jugador METE un gol y marca un tanto.
7-8. El JUGADOR de básquetbol mete el balón en el ARO
There’s no word bank
Answer:
la canchalargosdeportesEl porteroganaanotajugadoraro.Explanation:
Identifica el deporte. Identify the spect.
9. Corren de una base a otra.
10. Tienen que driblar con el balón.
11. La pelota tiene que pasar por encima de la red.
12. El balón tiene que entrar en la portería.
I need help with this question pls help thx
Spanish
Answer:
Explanation:
Iba a ..... Fui
Tenía que
Tuve que
Podía
Pude
Please hurray!! spanish ser
Answer:
Explanation:
yo- soy
nosotros- somos
tu- eres
vosotros- sois
el- es
ellos- son
Sports Part 2
Grammar Hunches: Present Progressive (Practice)
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
Answer:
Explanation:
It is possible to set some grammar rules in Spanish language. for example:
- Every sentences need a Subject + a verb that correspond to each other
Pedro escribe cartas de amor
- Adjectives come AFTER the noun.
chica rubio
- to make a negative sentences, you need the word NO before the verb.
- ellos no van a la fiesta i leard this from a expert
¿Cual crees que sea la relación que debe tener el ser humano con el ambiente?
Choose the correct answer.
El ganado____en el campo.
a. pasea
b.cultiva
c. monta
d. pace
El ganado____en el campo. = Cattle____ in the field.
pasea = stroll
cultiva=cultivate
monta=ride
pace=pace
Answer: cattle pace in the field
Decide whether the sentence is grammatically CORRECT or INCORRECT as written.
Mis hermanos están leyendo un libro.
correct
incorrect
Answer: it is correct
100 POINTS AND A BRANILIES NO LINKS AND NO CRAZY ANSWER PLEASE FOLLOW THE DIRECTIONS choose your recipe and simplify the longer sentences into basic steps (make sure you have 5 positive commands and 2 negative commands). You may have to add some negative commands into the recipe if there aren't any
Answer:
5 positive Command
1.Yo pongo la espinacas en la estufa para que pueda hervir.
2. Despues hay que freir el ajo y la cebolla.
3. No dejes el aceite demasiado alto
4. Despues, hay que anadir pimienta, sal, y limon
5.No pongas demasiada sal porque será demasiado salada
6.Hay que mezclar todo y probar el plato y servirlo muy caliente
Explanation:
Preparación
Lava las acelgas bien y seca con papel toalla.
Separa las hojas de los tallos. Corta los tallos en rebanadas finas y deja aparte.
Enrolla las hojas y corta en rebanadas de 1 pulgada.
Calienta el aceite en una sartén sobre fuego medio alto.
Agrega los tallos picados y saltea 2 minutos.
Agrega el ajo y las hojas de acelgas. Cocina 3 minutos y agrega las uvas pasas.
Cocina 1 minuto más y sazona con sal y pimienta. Decora con los anacardos picados.
Hope this helps :) Yes I used 5 positive command and 2 negative command they are in bold(the negative commnad).
¿de qué manera el romanticismo, siendo un movimiento artístico europeo, favoreció a Colombia para sus procesos de independencia?
tengo que hacer un audio ayudaaaa aahhh
Answer:
Romanticism was an artistic, literary, musical, and intellectual movement that originated in ... It was embodied most strongly in the visual arts, music, and literature, but had a ... this process of creation from nothingness, is key to Romanticism, and to be ... The painter, the poet, theExplanation:
Please some smart person help me out...hurry
Complete with the correct preterite verb ending, word bank included (WILL BRAINLIST FIRST CORRET ANSWER!). If you scam I will report
Word bank:
Amos,é,ó,aste,aron
Answer:
óóéaronamoséóó ... óastearonExplanation: