Une correctamente las parejas.
1. Casa Pueblo
2. Colonia del Sacramento
3. bombachas

Answers

Answer 1
Estoy en casa pueblo
Hay muchas personas en la colonia del sacramento.
Las bombachas no me gustan

Related Questions

SEE BELOW HELP!

Identify the direct object pronoun ?

Answers

The pronouns that replace the nouns in the sentences given are la,  los, los, las.

How to use direct object pronouns?

In the Spanish language, the words la, las, los, and las can be used to replace the direct pronoun of a sentence. In other words, they are used to replace the object that follows the verb. Here is an example:

Maria compra flores = las flores = las = María las compra

Based on this, the way to replace the nouns is:

una carta = la (feminine and singular)unos guantes = los (masculine and plural)zapatos = los (masculine and plural)faldas = las (feminine and plural)

Learn more about pronouns in https://brainly.com/question/7942658

#SPJ1

Can you guys please help me out with this one

Answers

Answer:

All the answer is in the photo.

Explanation:

I hope that helps you!!

Match these subjects with the correct form of "PONER" in the present tense. Group of answer choices
Camila y Hugo [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida

Eduardo [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida

Yo [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida

¿Tú [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida

Beatriz y yo [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida

¿Y ustedes qué [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida

Marisa está [ Choose ] ponen? pones las cucharas? ponemos los platos. pone el mantel. poniendo las servilletas. pongo los vasos. ponen la mesa. poner la comida​

Answers

1. Ponen
2.pone
3.pongo
4.pones
5.ponemos
6.pone
7.poniendo

Bombero es un sustantivos,adjetivos o verbos

Answers

Answer: Sustantivo

Explanation: Bombero means firefighter and Sustantivo means noun. A firefighter is a noun (person place or thing)

Cuando voy a la playa me encanta nadar en el agua
O a
Ob
Oc
Od
del mar
de la arena
de la piscina
del lago
(1 point

Answers

Answer:

О  del mar.                                                        

Explanation:

Cuando voy a la playa me encanta nadar en el agua del mar.

...

Answer: In bold and underlined

Cuando voy a la playa me encanta nadar en el agua del mar.

Translation: When I go to the beach I love to swim in the sea water.

3 Answer the following questions about your family members.
1. ¿Quién se levanta más temprano?
2. ¿Quién se acuesta más tarde?
3. ¿Quién se afeita todos los días?
formal?
4. ¿Quién se viste con ropa:
5. ¿Quién se maquilla todos los días?

Answers

1 la madre
2 la madre
3 el hombre
4 la madre
5 la madre

Answer:

Explanation:

Mi mamá es la que se levanta más temprano.Mi papá es el que se acuesta más tarde,Mi hermano mayor se afeita todos los días.Yo me visto con ropa deportiva.Mi hermana se maquilla todos los días.

¿Cómo lo ocurrido en el partido durante la juventud de Mandela en "Nelson y el fútbol" pudo ser una preparación para lo que pasaría en su vida en "Elogio a Nelson Mandela"?​

Answers

Answer:

Durante la juventud de Nelson Mandela, su amor por el fútbol lo llevó a unirse al equipo local en su ciudad natal de Transkei. En el cuento "Nelson y el fútbol", se narra cómo Mandela y su equipo se enfrentaron a un equipo rival en una competición muy importante. A pesar de que su equipo perdió, Mandela demostró su habilidad como líder y motivador, animando a sus compañeros de equipo a seguir adelante y nunca rendirse. Esta experiencia en el campo de fútbol puede haber sido una preparación para lo que pasaría en la vida de Mandela más adelante.

En "Elogio a Nelson Mandela", se describe cómo Mandela luchó por los derechos humanos y la igualdad durante toda su vida. Como líder del Congreso Nacional Africano, Mandela fue encarcelado durante 27 años por sus actividades políticas contra el régimen del apartheid en Sudáfrica. Durante su tiempo en prisión, Mandela demostró una gran fortaleza y resistencia, y se convirtió en un símbolo de la lucha contra la opresión.

La experiencia de liderazgo y motivación que Mandela adquirió en el campo de fútbol puede haber sido una preparación para su papel como líder político y defensor de los derechos humanos. Al igual que en el partido de fútbol, Mandela animó a sus seguidores a seguir adelante y nunca rendirse en la lucha por la libertad y la igualdad.

En resumen, la experiencia de liderazgo adquirida por Nelson Mandela durante su juventud en el campo de fútbol pudo haber sido una preparación para su papel como líder político y defensor de los derechos humanos en su vida posterior.

You have to choose one of the three and then conjugate it so it fits and makes sense

Answers

1) viven

2) abre

3) vende

4) temo

5) reciben

6) crees

7) escribe

8) comen

9) asisten

10) beben

11) subir

12) corres

13) escondes

15) parto

16) comprendes

Answer correctly pls

Answers

The answer would be B
It’s the second one.

Can someone help me fast

Answers

Answer:

Explanation:

Paquito está encima el escritorio.Mamá está debajo de la luzPapá está frente a la ventana.La papelera debajo de la puerta.Las hojas de papel están sobre la mesa.Carmen está debajo de la silla.El reloj está debajo de la mesaEl libro está encima de la silla.El teclado está al lado de la pantallaLa planta está encima de la mesa.
1 Paquito está encima el escritorio.
2 Mamá está debajo de la luz
3 Papá está frente a la ventana.
4 La papelera debajo de la puerta.
5 Las hojas de papel están sobre la mesa.
6 Carmen está debajo de la silla.
7 El reloj está debajo de la mesa
8 Ellibro está encima de la silla.
9 El teclado está al lado de la pantalla
10 La planta está encima de la mesa.

Porque el autor(José de la Cuadra) escribio Olor a Cacao.
Pls and Thanks ​

Answers

Según la investigación, José de la Cuadra fue una figura literaria de Hispanoamérica que escribió "Olor a Cacao" para plasmar la vida de personas campesinas que socialmente no tenían las mismas oportunidades que la gente se las áreas urbanas.

¿Quién fue José de la Cuadra?

Fue un escritor ecuatoriano considerado un exponente del Realismo Mágico representado por la introducción de elementos fantásticos en la narración.

En este sentido, solía combina la experiencia de lo mágico y de lo mítico en la narrativa latinoamericana, en el cuento “Olor de Cacao”, se refiere a los duros momentos que vivían la gente en la época del auge cacao, estas tenian menos capacidad para acceder a oportunidades y las riquezas logradas se simplifica a la elaboracion de cacao.

Por tanto, podemos concluir que según la investigación, José de la Cuadra fue un exponente del realismo mágico y sus obras reflejaban la temática de la gente ligada a la tierra y a sus costumbres, muy distinta a la del indígena serrano.

Obtenga más información sobre realismo mágico aquí: https://brainly.com/question/11953618

#SPJ1

Prepare an activity sheet in Spanish to teach younger students about the geographic, landscapes, vegetations and animals and climates of any area in the United States. Your activity sheet should be engaging and allow the younger students to learn about the plants, animals and weather of the chosen location you can include activities such as riddles games, crosswords.

Answers

Actividad: Descubriendo la Geografía, Paisajes, Vegetación, Animales y Climas de los Estados Unidos

What is the activity sheet?

¡Bienvenidos chicos! Hoy vamos a explorar la geografía, paisajes, vegetación, animales y climas de los Estados Unidos. ¡Vamos a aprender mucho y de una forma divertida!

Primero, ¡Vamos a conocer algunos hechos interesantes sobre los Estados Unidos!

¿Sabías que los Estados Unidos son el tercer país más grande del mundo? ¡Sólo China y Rusia son más grandes!

¡Ahora vamos a conocer más sobre la geografía, paisajes, vegetación, animales y climas de un área específica de los Estados Unidos!

Ubicación: Parque Nacional Yosemite en CaliforniaGeografía: El Parque Nacional Yosemite está ubicado en el centro de California, en la cordillera de Sierra Nevada.Paisajes: El Parque Nacional Yosemite es famoso por sus altas cascadas, acantilados de granito y el famoso Half Dome.

Ahora que sabemos un poco más sobre el Parque Nacional Yosemite, ¡vamos a jugar!

Juego de Rellenar Espacios en Blanco:

En el Parque Nacional Yosemite se encuentran muchas __________ de granito.El Parque Nacional Yosemite tiene una gran variedad de ___________.

Actividad de Dibujo:

Dibuja tu animal favorito que se encuentra en el Parque Nacional Yosemite.Dibuja una vista del famoso Half Dome.Espero que hayan disfrutado de esta actividad sobre el Parque Nacional Yosemite. ¡Hasta la próxima aventura!

Read more about activity sheet here:

https://brainly.com/question/27960083

#SPJ1

Hellpppppp pleaseeeeeee

Answers

Here are a few examples of how you might use some of the vocabulary words from the list:

Voy a la farmacia para comprar medicinas. (I'm going to the drugstore to buy medicine.)Me encanta la joyería de esa tienda. (I love the jewelry in that store.)Necesito comprar unos cuadernos nuevos en la librería. (I need to buy some new notebooks at the bookstore.)¿Sabes si la zapatería tiene zapatos de mi talla? (Do you know if the shoe store has shoes in my size?)

What are the statement about?

This appears to be a vocabulary list related to stores and establishments. The list includes Spanish words for various types of stores, such as a shopping mall, drugstore, jewelry store, bookstore, stationery store, hair salon, perfume store, supermarket, kiosk, shoe store, handicrafts store, costume jewelry store, sports store, costume shop, music store, gift shop, and clothing store. The list also includes terms for an elevator and escalator.

The text mentions liking a particular hair salon, and there is a prompt to write the name of each establishment in a shopping context. Finally, there is a mathematical expression involving percentages and inequality signs.

Read more about statement here:

https://brainly.com/question/28882138

#SPJ1

I Need help finding the answers to this, can someone provide?

Answers

Answer:

i dont understand what you ate supposed to do but i can translate it i speak spanish fluently

Explanation:

1 can you take a picture fast

2 no wait here

3you need a doctor

4i knew i did not need to come to the hospital

hope this helps

Computers (part 2) Review and Quiz Test: Vocabulary and Grammar 2.17
So this isn't a question it's just me trying to help others on this test.
so the answers are: a,b,c,d,d,a,b,d,d,a,d,c,b,a,b,b,a,b,b,b,a,a,a,b,a
Not all these are right but it should get you 88%.

Answers

Answer:

this is correct

Explanation:

.

!ANSWER THESE CORRECTLY PLS!

- Laura (está leiendo, estás leiendo, está leyendo, estás leyendo) {leer} un Libra en espanol.

Los atletas (estamos durmiendo, están durmiendo, estamos dormiendo, están dormiendo) {dormir} ahora porous tienen un partido grande en la noche.

Answers

Laura está leyendo un libro en español.

Los atletas están durmiendo ahora porque tienen un partido grande en la noche.

Answer:

Explanation:

1. Laura está leyendo un libro en español.

2. Los atletas están durmiendo ahora porque tienen un gran partido en la noche.

...

In the blanks Write the correct form of the verb "PONER" in the PAST TENSE: - Manuel, ¿tú blank la tarea en tu mochila? La semana pasada, nosotros blank la ropa sucia (=dirty) en el lavadero. Ayer, yo no blank los platos en el lavavajillas. Esta mañana, Melinda blank las frutas en un bol. ¿Ustedes blank agua y comida para el perro? Juan Carlos blank el pescado en el freezer el viernes pasado. Sr. López, ¿usted le blank azúcar a su té? Después del desayuno, mi hermana y yo blank la leche y la manteca en el refrigerador. Anoche, Raquel y Mercedes no le blank sal a la comida. Esta mañana, yo no le blank leche a mi café​

Answers

These are the answers

Please respond this is for Spanish.

The questions are in the attached pictures and two of the pictures have people talking in them which are to be used for the questions.

Thank you!

Answers

According to the information from the conversation, the correct sentences are: Tomas uses "me gusta" (I like) and "prefiero" (I prefer) to say what he prefers to do, Carlos uses "tienes que" (do you have to) to ask if Tomás has to do something, etc...

How do you say?According to the conversation of the images, it can be established that the way in which the characters speak is as follows:
Tomas uses "me gusta" (I like) and "prefiero" (I prefer) to say what he prefers to do.Carlos uses "tienes que" (do you have to) to ask if Tomás has to do something.María uses "¿quieres venir?" (do you want to come?) to invite Carlos to her party.Carlos uses "lo siento, no puedo" (I'm sorry, I can't) to turn down María's invitation.Sr. Ortiz uses "¿quién llama?" (who's calling?) to ask who's calling.

Learn more about Spanish language in: https://brainly.com/question/25793113

#SPJ1

Pantalón es cuadros collar zapatos chaquete tés trajes de baño algodón llama Tivo listas María te gusta la roja sí pero me gusta más la de es más original

Answers

The words that complete this conversation are chaqueta, cuadros, collar,  aretes, listas, zapatos, cuero, traje de baño, algodón, llamativo.

How to complete the conversation provided?It is important to understand the context or situation, in this case, based on the vocabulary, we can infer they are talking about clothes and accessories.Read and understand the options provided, for example, zapatos = shoes.Read one by one the sentences that are missing a word, then choose the most appropriate option.

This question is incomplete, below is the missing information

Learn more about clothes in https://brainly.com/question/13773610

#SPJ1

Los pretéritos Write sentences using the preterite with the elements below.
1. nosotros/ver/ un vestido hermoso / el almacén Colores
I
2, ayer / yo/cerrar / la tienda / 10 p.m.
3. el martes / Luz / terminar / la tarea de español
4. la semana pasada / los amigos de mi primo / llegar / de Costa Rica

Answers

Answer:

1. Nosotros vimos un vestido hermoso en el almacén.

2. Ayer yo cerré la tienda a las diez de la noche.

3. El parties Luz terminó la tarea de español.

4. La semana pasada los amigos de mi primo llegaron de Costa Rica.

Explanation:

regular - ar preterite endings:

yo: -é

tú: -aste

él/ella/ud: -ó

nosotros/as: -amos

vosotros/as: -asteis

ellos/ellas/uds.: -aron

ex: hablar - hablé, hablaste, habló, hablamos, hablasteis, hablaron

regular -er, -ir preterite endings:

yo: -í

tú: -iste

él/ella/ud: -ió

nosotros/as: -imos

vosotros/as: -isteis

ellos/ellas/uds.: -ieron

ex. comer - comí, comiste, comió, comimos, comisteis, comieron

Some sentences using the preterite are "nosotros vimos un vestido hermoso en el almacén Colores" and "l martes Luz terminó la tarea de español."

How to complete the sentences?

To complete these sentences in the preterite, the most important is to conjugate the verb correctly, which depends on the subject that is used. Here is a model:

Yo vi

Tu viste

El / ella vió

Nosotros vimos

Ellos vieron

Based on these, the sentences in the preterite are:

Nosotros vimos un vestido hermoso en el almacén Colores.Ayer yo cerré la tienda a las 10 p.m.El martes Luz terminó la tarea de español.La semana pasada los amigos de mi primo llegaron de Costa Rica.

Learn more about the preterite in https://brainly.com/question/10977983

#SPJ2

Carina’s friend asked what she would do if she could do anything she wanted to and money and time were not an issue. Complete her statements using the conditional of the verbs indicated.
1.

enter answer
(Vivir) en una isla.
2. No ______ (trabajar).
3. ________ (Tener) un chofer.
4. ________ (Ser) muy generosa.
5. ________ (Ir) al Caribe de vacaciones.
6. ________ (Salir) con mis amigos todas las noches.
7. ________ (Comer) en los restaurantes más famosos.
8. ________ (Levantarse) tarde todos los días.

Answers

Answer:

1. Viviría en una isla.

2. No trabajaría.

3. Tendría un chofer.

4. Sería muy generosa.

5. Iría al Caribe de vacaciones.

6. Saldría con mis amigos todas las noches.

7. Comería en los restaurantes más famosos.

8. Me levantaría tarde todos los días.

Explanation:

Conditional in Spanish is formed by adding these endings to the infinitive form of the verb (it works the same way for all the verbs, those finishing in AR, ER, and IR): ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN.


TRABAJAR / SER / VIVIR

yo TRABAJAR / SER / VIVIR + ÍA = Yo trabajaría / sería / viviría... (I would work / I would be / I would live)

tú TRABAJAR / SER / VIVIR + ÍAS

él / ella / usted TRABAJAR / SER / VIVIR + ÍA

nosotros / nosotras TRABAJAR / SER / VIVIR + ÍAMOS

vosotros / vosotras TRABAJAR / SER / VIVIR + ÍAIS

ellos / ellas / ustedes TRABAJAR / SER / VIVIR + ÍAN

There are also some irregular verbs (like TENER or SALIR from this excercise) where the endings are added, not to the infinitive form, but these bases:

TENER = TENDR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

(Yo) Tendría un chofer.

SALIR = SALDR...  ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

(Yo) Saldría con mis amigos todas las noches.

VENIR = VENDR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

PONER = PONDR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

QUERER = QUERR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

HACER = HAR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

PODER = PODR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

HABER = HABR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

DECIR = DIR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

SABER = SABR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

CABER = CABR... ÍA, ÍAS, ÍA, ÍAMOS, ÍAIS, ÍAN

La segunda parte de las oraciones está desordenada y no podemos entender lo que dice el
señor Flores. Escribe las oraciones en el orden correcto.
1. Les sugiero que
2. No quiero
3. Espero
4. No les aconsejo que
tener los informes listos para esta tarde.
muestren impaciencia, no sean impacientes.
se comporten con consideración, sean
considerados.
idealizar a nadie.

Answers

Answer:

Explanation:

Les sugiero que se comporten con consideración, sean considerados.No quiero idealizar a nadie.Espero tener los informes listos para esta tarde.No les aconsejo que muestren impaciencia, no sean impacientes.

¿Como puedes conectar la obra Olor a Cacao con tu vida?
¿Como puedes conectar (Olor a Cacao) con el mundo?
2 questions Pls and Thx​

Answers

El texto "Olor a cacao" de José de la Cuadra se relaciona con la vida debido a que reflexiona sobre la cotidianidad y otros elementos de la vida humana.

¿De qué se trata el cuento?

El cuento relata la historia de un joven llamado Benjamín que vive en una hacienda cacaotera en la costa ecuatoriana. Él describe el proceso de producción del cacao, desde la cosecha hasta la elaboración del chocolate. Adicionalmente, él explora su relación con la naturaleza y el

De acuerdo con lo anterior, este texto se conecta con nuestra vida y con el mundo en la medida en que es una forma de reflexionar sobre nuestra cotidianidad que en ocasiones no nos ofrece diferentes experiencias. Por otra parte, que el mundo está configurado para que la mayoría de personas vivan una vida de este estilo, sin vivir experiencias diferentes todos los días.

Aprenda más sobre reflexión en: https://brainly.com/question/27902475

#SPJ1

What is the preterite tense for spanish.

Answers

Answer:

It is the past tense.

Explanation:

The preterite or preterit is a grammatical tense or verb form serving to denote events that took place or were completed in the past; in some languages, such as Spanish, French, and English, it is equivalent to the simple past tense.

Answer:

see below

Explanation:

There are 3 endings in spanish:

-ar, -er, and -ir

For the -ar ending, there are 6 conjugations for preterite tense:

yo: -é

tu: -aste

el/ella/usted: -ó

nosotros: -amos

vosotros: -asteis

ellos/ellas/ustedes: -aron

For the -er and -ir ending, there are also 6 conjugations for preterite tense:

yo: -í

tu: -iste

el/ella/usted: -ió

nosotros: -imos

vosotros: -isteis

ellos/ellas/ustedes: -ieron

See attached image for more information, hope this helps! :)

poema de cualquier tema con 3 estrofas 4 versos y usando 3 figuras literarias por favor

Answers

Answer:

Here is a poem on the theme of love that uses three literary devices: anaphora, metaphor, and rhyme.

Love, oh sublime love

that conquers all in its path

Love, oh sublime love

that brightens up the heart

Love, oh sublime love

that gives life its meaning

You are the perfumed rose

that intoxicates the senses

You are the gentle breeze in summer

that refreshes the soul

You are the sun that shines

and warms the heart

I love you more today

than I did yesterday

and less than I will tomorrow

My thoughts are all of you

and my heart belongs to you

You are the reason for my being

and the music of my soul

Love is a feeling

that cannot be explained

It is only felt in the heart

and makes us dream

That life is beautiful and eternal

if love is by our side.

Tú no __ triste.

A.estáis
B.está
C.estoy
D.estás

Answers

Answer: estás

Explanation: Only possible answer as it is in the tu form

Answer:

D) estás

Explanation:

The sentence starts with tú, meaning it has to end with -ás

Hope this helps :)

1. Me trae el café. Me___trae

Answers

The answer would be Me lo trae.

Answer:

⊕  lo.                                                          

Explanation:

Me trae el café. Me lo trae.                      

Si alguien de España habla español, alguien de
Portugal portugués y alguien de Francia francés.
¿Qué habla alguien de Brasil?

Answers

Portugués is the right answer

Answer:

- Portugués

Explanation:

 Alguien de Brasil habla portugués.

...

!!!PLEASE HELPP!!! Contesta. Answer each question with an affirmative command. Be sure to write a complete sentence using the appropriate words given in each of the sentences as well as the command words.

1. (EXAMPLE) ¿Tengo que ser estudioso? ANSWER: Sí, sé estudioso.
2. ¿Tengo que ir a casa de la tía? ANSWER: _________
3. ¿Tengo que tener paciencia? ANSWER: __________
4. ¿Tengo que salir con mis primos? ANSWER: ________
5. ¿Tengo que poner la mesa? ANSWER: _________
6. ¿Tengo que hacer la tarea? ANSWER: ________

Answers

2- ¿Tengo que ir a casa de La tía? ANSWER: Si, tienes que ir a casa de la tía.

3- ¿Tengo que tener paciencia? ANSWER: Si, tienes que tener paciencia.

4- ¿Tengo que salir con mis primos? ANSWER: Si, tienes que salir con tus primos.

5- ¿Tengo que poner la mesa? ANSWER: Si, tienes que poner la mesa.

6- ¿Tengo qué hacer la tarea? ANSWER: Si, tienes que hacer la tarea.

not a question me just helping other again.
Computers (part 2) Review and Quiz Listening: Conversations
1. b
2.a
3. a or c
4.d
5.b

Answers

Answer: yes

Explanation: i need points thank u very much

Other Questions
A Ladys Tale by anton chekov main idea Donna owns a hair salon. Though Donna pays stylists good wages, she finds it difficult to retain talented employees. Her business remains profitable, but since her customers tend to prefer to stick with their favorite stylists, turnover has caused her to lose several valuable clients. Donna is dealing with which type of resource?A. financialB. humanC. informationalD. physical Nthe accurate scale drawing showsthe positions of port p and a lighthouse l.nlindsey sails her boat from port pon a bearing of 050she sails for 12 hours at an averagespeed of 5km/h to a port q.l*p*scale: 1 cm represents 3 km.a) indicate the position of port q on the drawing (use the x tool).(2)b) find the distance, in km, of port q from lighthouse l.(2)c) find the bearing of port q from lighthouse l.total marks: A decomposition of hydrogen peroxide into water and oxygen gas is an exothermic reaction. If the temperature is initially 28 C, what would you expect to see happen to the final temperature? Explain what is happening in terms of energy of the system and the surroundings. 7. In Nech sar National park, lions kill and eat Zebras A Mutualism B. parasitism 8 Head lice and a human predation D. None B. Mutualism All the above A competition Sparasitism All the plants and animals and microorganisms found in your school compound represent ecosystem Cabiotic All the above level of organization community The soil, pond water, light coming from the sun, Eucalyptus trees, birds, and human beings found in your school compound C. abiotic D Ecosystem A community B. biotic 11. Consumer organisms in an ecosystem obtain their organic nutrients directly from A the sun B. the air they breathe C the water they drink Eating other organisms producers 17 Carnivores that feed on herbivores in an ecosystem are A. Primary consumers 8. Primary secondary consumers D tercity conturiers Escondary camion 13 The trophic level of secondary carnivores in an ecosystem is E. S level A. 2d level B 3 level C. 1" level 9.4 level 14. Which of the following lists gives the names of the planets in order of their distance from the su A Mercury, Mars, Venus, Earth & Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune D. Mars, Jupiter, Uranus, Saturn C Jupiter, Mercury, Venus, Earth 15. Which object's name changes based on its location? A planet B. Moon Meteoroid D. the sun 16 Which answer shows a pattern from closes object to the Earth to farthest from the Earth? 8. Saturn- Moon sun & Moon-Sun- Saturn E. Sun Moon Saturn A water & Hydrogen A. sun-Saturn-moon D. Moon-Saturn- sun 17. The sun is composed primarily Uranium of one average sta C. Oxygen D. Helium 8. several stars spread across spac The data in socioeconomic. Jmp consists of five socioeconomic variables/features for 12 census tracts in the LA Metropolitan area. (a) Use the Multivariate platform to produce a scatterplot matrix of all five Features. (b) Conduct a principal component analysis (on the correlations) of all five features. Considering the eigenvectors, which are the most useful features Activity 3:Direction: Read the sample weather bulletin. Weather Bulletin: Tropical Cyclone Typhoon Rolly (GONI)Sunday, 1 November, 2020 at 4:00 PM (DOST PAG-ASA 2020)Location of Center50 km South Southwest of Tayabas, QuezonCoordinates13. 6N, 121. 40 EStrength of the WindsMaximum sustained winds of 165 km/h nearthe center and gustiness of up to 230 km/h. MovernentMoving westward at 25 km/hForecast positions(24 hours) Afternoon of November 2: 300 kmWest of Iba, Zambales15. 1 N, 117. 20 E(48 hours) Afternoon of November 3: 665 kmWest of Iba, ZambalesOutside PAR (15 N, 113. 8E)(72 hours) Afternoon of November 4: 935 kmWest of Central LuzonOutside PAR (14. 79 N, 111. 6 E)Questions:3. What is the speed of the typhoon winds?What is the velocity of the typhoon?How does speed differ from velocity?How important is knowing the velocity in determining the weatherforecast for the next hours?4Let Us Reflect Melanie knows she needs 5kg of grass seed to make a square lawn 8m by 8m. Grass seed is sold in 3kg boxes. Melanie wants to make a rectangular lawn by 12m by 14m. She has 4 boxes of grass seed. Has Melanie got enough grass seed to make a lawn by 12m by 14. Show your working out A home buyer is financing a house for $135,950. The buyer has to pay $450 plus 1.15% for a brokerage fee. How much are the mortgage brokerage fees? $2,489.25 $2,013.43 $2,018.60 $2,031.43 Explain THREE reasons the Gunpowder Empires were able to conquer other empires andexpand their territories. PLEASE HURRY write an informative paragraph comparing Anne Franks experiences to those of others during the Holocaust paragraph 2 3 and 4 each give a reason for requiring school uniforms this reason can be found in the topic sentence of each paragraph what are the reason How can health and wellness technological apps help prevent the digital divide between the older generations and the younger generations? Which term refers to the type of stimulus or sensation produced when a sensory receptor is activated?. Find the necessary sample size. A population is normal with a variance of 99. Suppose you wish to estimate the population mean . Find the sample size needed to assure with 68. 26 percent confidence that the sample mean will not differ from the population mean by more than 4 units. A. 9B. 7C. 613D. 25 Given: PA tangent to circle k(O) at A and PB tangent to circle k(O) at B. Prove: mP=2mOAB Which expression is equivalent to 16 + 2 x 36?Answer choices: 8.G.1.2 A mathematical puzzle uses four triangles with the dimensions show below. Which of the following triangles are congruent? A. P and Q B. Q and R C. R and S D. S and P X-1 if x < 2 Let f(x)=1 if 2sxs6 X+4 if x > 6 a. Find lim f(x). X-+2 b. Find lim f(x). X-6 Select the correct choice and, if necessary, fill in the answer box to complete your choice. O A. lim = X-2 O B. The limit is not - oo or co and does not exist. Select the correct choice and, if necessary, fill in the answer box to complete your choice. O A. lim = X-6 OB. The limit is not - oor oo and does not exist. 1. some have argued that advertising is morally suspect in part because it manufactures in us desires that are not original to us. arrington considers and rejects this objection to advertising. why does he argue this objection is not compelling?