EASY QUESTION AND I WILL GIVE BRAINILEST State one sentence using the correct form of the verb estar and two prepositions to describe the location of your country (Chile, Ecuador, or Peru) from your trip. (e. g., Chile is in South America, to the left of Argentina and below Bolivia and Peru.)

State one sentence using the correct form of saber + que to state a fact you know about the weather in one of the points of interest from your trip. (e. g., After my trip, I know that in the Atacama Desert, it is sunny and hot.)

State one sentence using the correct form of the verb conocer to describe a place in a city from your trip and use ser with an adjective to describe it. (e. g., I know the village of Puerto Varas and it is elegant.)

State one sentence using the correct form of the verb sentirse and one emotion to say how you feel now that you are home from your dream vacation. (e. g., I feel very happy about my trip.)

Answers

Answer 1

Explanation:

1. Chile está en Sur América, a la izquierda de Argentina y debajo de Bolivia y Perú

2. Despues de mi viaje, yo supe que en el desierto Atacama, es soleado y caliente

3. Yo sé el pueblo de Puerto Varas y es elegante

4. Yo me siento muy contento acerca de mi viaje

Answer 2

Answer:

Explanation:

1 Colombia está en Sudamérica, al sur de Panamá, al oriente de Ecuador, al occidente de Venezuela y al norte de Brasil.

2 Ahora estoy en la Isla San Andrés y de que es la isla más preciosa del mundo.

3 Conozco la ciudad de Bogotá y es una Ciudad que amalgama al pueblo antiguo con la modernidad de una ciudad cosmopolita.

4 Ahora en casa me siento a gusto recordando con mucha emoción esa gran semana que estuve de vacaciones en Colombia, ¡fue fabulosa!


Related Questions

Complete each sentence with the correct expression from the list. Make sure to conjugate the verb tener in the present tense according to the context of the sentence.
Questions
Modelo
Mi hermana tiene que visitar a mis abuelos.

Word Bank reference
Your options are:
tener cuidado,
tener ganas,
tener miedo,
tener mucha hambre,
tener mucha suerte,
tener prisa,
tener que,
tener razón,
Question
Mis sobrinos_______
del perro (dog) de mis abuelos.
Question 2
Necesitas__________
con la computadora portátil (laptop).
Question 3
Yo________
practicar el vocabulario de español.
Question 4
Lola y yo_________
de escuchar música latina.
Question 5
Anita cree que (that) dos más dos son cinco. Ella no____________
.

Answers

The correct verbs to complete the sentences are tienen miedo, tener cuidado, tengo que, tenemos ganas, tiene la razón.

How to use the verb "tener" in the Spanish language?

The verb tener is equivalent to verb "have", the first rule to use this verb correctly is to conjugate it based on the noun of the sentence; here is how to conjugate the verb in present:

Yo tengoTu tienesEl/ ella tienenNosotros tenemosEllos tienen

This applies to most cases, but there is a preceding verb, you do not need to conjugate "tener". For example: Yo quiero tener un gato.

What are some expressions with this verb?

Some expression with this verb are:

tener cuidado = be carefultener ganas = wanttener miedo = have feartener mucha hambre = be hungrytener mucha suerte = be luckytener prisa = be in a rushtener que = have totener razón = be right

Based on the above, the correct sentences are:

Mis sobrinos tienen miedo del perro (dog) de mis abuelos.Necesitas tener cuidado con la computadora portátil (laptop).Yo tengo que practicar el vocabulario de español.Lola y yo tenemos ganas de escuchar música latina.Anita cree que (that) dos más dos son cinco. Ella no tiene razón.

Learn more about Spanish sentences in: https://brainly.com/question/28028636

#SPJ1

Complete the sentence in the most logical way by filling in the blank with either the preposition "a" or "de" followed by the definite article that matches the subject. (Be careful! Don't forget to form the contractions “al" and "del" when needed.)

Examples:
Susana va a la escuela. (You would write a la since Susana goes to the school.)
Yo saco una foto de la ciudad. (You would write de la since I take a photo of the city.)

Yo saco fotos___________edificios más antiguos de Madrid.

Answers

Yo saco fotos de los edificios más antiguos de Madrid
De los
I talk Spanish!

Hey can someone help me with this

Answers

It’s asking you what your opinions on the images below are and explain it.
No es bueno que- that’s not good that…
No es importante que- it’s not important that…
Es malo que- it’s bad that…
Es peligroso que- it’s dangerous that…
Es posible que- it’s possible that…
Es raro que- it’s weird that…

Really hope that helps :)

¿Cuál es uno de los Océanos que no atraviesa el Canal de Panamá?
a. Golfo de Panamá
C. Océano Atlántico
b. Océano Pacífico
d. Golfo de México
Please select the best answer from the choices provided

Answers

Answer:

d. Golfo de México.

Explanation:

d. Golfo de México.

Él escogió un teléfono ____es muy pequeño.
(1 point)

Answers

The answer is “porque”
El escogió un teléfono porous es muy pequeño.

Write a sentence using a regular verb in the future tense including a future tense phrase. (In Spanish)

Answers

Answer:

asado mañana iremos al parque de diversiones.

En el 2021 el hombre podrá llegar a la luna.

Mañana nos encontraremos con mi prima para ir a hacer unas compras.

Dentro de unos años queremos tener hijos.

Me quiero recibir nuevamente el año que viene.

Las mascotas del futuro serán virtuales.

Construiremos una casa dentro de algunos años para vivir y vacacionar.

El próximo año nos iremos de vacaciones al mar nuevamente.

Al terminar el año las cosas serán más simples.

Nos mudaremos a La Cumbre cuando seamos viejos según nuestros planes.

No habrá un momento de mi vida en que no te tenga presente.

Recordaré por siempre las cosas que nos hicieron eternamente felices.

Mantendré la casa cerrada por si viene la tormenta que anuncian.

Haré los trámites para viajar al exterior el año que viene.

Tengo que hacer los deberes del colegio para mañana.

Llevaré a María a sus clases de canto y luego iré a ver el partido de fútbol de Martín.

Él lavará los platos el día domingo y ella tenderá su cama el mismo día.

Ella berreará el dormitorio los lunes.

¿Aceptarás o rechazarás la oferta?

Me sentiré segura solo en tus brazos.

Tendré ganas en unas semanas.

Explanation:


en que tiempo y modo están conjugados los
verbos? ¿Por que piensas que es ası

Answers

Answer: LOS TIEMPOS SON EN PRESENTE,PASADO O FUTURO Y SE CONJUGAN EN PRIMERA SEGUNDA Y TERCERA

Explanation:PIENSO HACI PORQUE EN LAS NORMAS LINGÜISTICAS SON HACI

Write the complete sentences in the preterite. (found in the image above)

Answers

1 /almorzaremos
2 /Pago
3 Explicare /
4 /Sacaste
5 /Juega
6 /Practico
7 /Comienzan
8/ Llegue
hope it helps :)

Please select the word from the list that best fits the definition
Tienen mucha luz y color.
el cumpleaños
la semana santa
la navidad
día de San Patricio
fuegos artificiales
cuatro de julio

Answers

Fuegos artificiales
La respuesta es fuegos artificiales

Preterite or Imperfect
Ayer yo ____________fútbol.



practiqué


practicé


practicaban


practicaba

Answers

I think A............
The answer is practiqué

2. Hijos, en la jarra hay agua fria.
Tomenla.
Tómala.
Tomela.
Tómenlas.

Answers

The answer is “Tómenlas”
Tómenla******** is correct

Please select the word from the list that best fits the definition
Yo insisto que ella
a las doce.
sienta
pida
vuelva
abra
tome

Answers

Vuelva
if it’s filling the Blank
It can be also pida,abra,tome it depends on the image

I insist that she
Pida=demand, request
abra=open
Tome=drink
vuelva=come back
i am positive it is vuelva

Pepe tells you what his family likes to do on weekends. Complete the paragraph with the appropriate form of ir + a, ir + al, or ir + a la.
Los sábados mi padre _______
estadio y mira un partido de béisbol. Mi hermano y yo _____
piscina a nadar. Mi hermana y mi madre ______
jugar al tenis. Después, nosotros ______
cine, y ________
comer en un restaurante japonés. Y tu familia, ¿qué ______
hacer este fin de semana?

Answers

Answer:

Explanation:

Los sábados mi padre ____va al___

estadio y mira un partido de béisbol. Mi hermano y yo __vsmis a la___

piscina a nadar. Mi hermana y mi madre __van a____ jugar al tenis. Después, nosotros ___vsmis al___ cine, y ____vamos a____

comer en un restaurante japonés. Y tu familia, ¿qué __va a____ hacer este fin de semana?

1. va al
2. vamos a la
3. van a
4. vamos al
5. vamos a
6. van a

What trait or characteristic do the following verbs have in their yo forms: poner, tener, venir

A
they are all -zco verbs

B
they are all yo-go/go-yo verbs

C
they are all oy verbs

D
they are all g to j verbs

Answers

Answer:

bsbsjsbdncoddv

Explanation:

bdnddjsoosdjfjfjfjfnnfpsncb

verdadero o falso El imperio babilónico impuso su lengua el latín y conquistó toda la región alrededor del Mediterráneo

Answers

Answer:

verdadero

Explanation:

escribir 6 oraciones que describen a Phileas fogg​

Answers


It says “write 6 sentences describing Phileas fogg” I don’t know if you need what the sentence says or what’s below. I’m not sure what the question is about though.





Polished man of the world; Reform Club member; benevolent; taciturn; well informed; follows a strict routine; soul pastimes were reading the papers and playing whist; was never absent from London; was unmarried and had no children; lived alone.

Complete the sentences with the correct imperfect form of ver. Mis primos y yo ____________________ muchos dibujos animados cuando éramos niños.

Answers

Answer:

Mis primos y yo vimos muchos dibujos animados cuando éramos niños.

Answer:

Dibujabamos

Explanation:

Mis primos y yo ______dibujabamos______________ muchos dibujos animados cuando éramos niños.

¿Cuál es? Which one is it? For each of the sentences below, choose the correct reflexive verb from the list of options, conjugate it with the correct
reflexive pronoun, and fill in the blank to complete the sentence. Do not capitalize or use punctuation, as this will confuse the system.

1. Tú
2. Ryan
3. Ella
4. Nosotros
5. El
6. Usted
7. Rebeca
8. Mi mamá
todos los días. (bañarse, irse, sentirse)
los zapatos para correr. (llamarse, ponerse, acostarse)
los fines de semana. (quitarse, ponerse, relajarse)
cuando salimos a bailar. (dormirse, quedarse, divertirse)
a las diez y media de la noche. (maquillarse, acostarse, quitarse)
la cara por la mañana. (ofeitarse, quedarse, enojarse)
de Raúl. (lavarse, irse, enamorarse)
Antonia. (llamarse, afeitarse, bañarse)

Answers

I'll try my best...

1. Tu te bañas todos los dias.

2. Ryan se pone los zapatos para correr.

3. Ella se relaja los fines de semana.

4. Nosotros nos divertimos cuando salimos a bailar.

5. El se acuesta a las diez y media de la noche.

6. Usted se afeita la cara por la manana.

7. Rebecca se enamoro de Raul.

8. Mi mama se llama Antonia.

las enfermedades bacterianas pueden ser compartidas con antivirales analgésicos antibióticos antifungicos​

Answers

Y la pregunta es?!...
Cual es la pregunta ?

Help , subject pronouns and ser

Answers

Answer:

1

TuEllaNosotrosUstedesYo

2

Soyeressomosesson

3

essoyesteissomosson

Explanation:

Sofia _____ Triste
A. Esta

B. Es

C Estoy

D soy

Answers

Answer:

The answer is A

Explanation:

Sofia esta triste.

Respuesta A. Esta

In your own words, describe the following. el regateo


no dam links

Answers

Answer:

its another word for  arguing.

Explanation:

Translate into Spanish : Friday , July 20

Answers

Answer:

Viernes Julio 20 there u go have good day

The answer is :Viernes, julio 20

Can someone help me !!!!!

Answers

Answer:

1 estoy

2 estas

3 está

4 estamos

5 estais

6 estan

Explanation:

spanish

Ser/Estar Conjugation
1. Yo ___ un poco nervioso

2. El examen ___ importante

3. El examen ___ a las nueces de la mañana

4. La Señora Gomez ___ mi maestra de español

5. El libro ___ debajo del escritorio​

Answers

Answer:

Explanation:

1. Yo _ estoy __ un poco nervioso

2. El examen _ es __ importante

3. El examen __ es _ a las nueve de la mañana

4. La Señora Gómez __ es _ mi maestra de español

5. El libro _ está __ debajo del escritorio​

Write the 5 rules of bargaining in Spanish, and translate to English:

1.
2.
3.
4.
5.

Answers

Answer: Spanish/English

Explanation:

In Spanish:

1) CÁLLATE y escucha:

2) Estar dispuesto a alejarse.

3) Cambie la luz de enfoque.

4) No lo tome como algo personal.

5) Haz tu tarea.

English:

1) **** ** and Listen :

2) Be willing to Walk Away.

3) Shift the Focus Light.

4) Do Not take it Personally.

5) Do Your Homework.


(It wouldn’t let me add the two words under English)

PLEASE HELP!!!!!!!!!!!!

Answers

3 bailamso
4 bebe
5 mira
6 comen
7 estudia
8 nadarmos
9 visitan
10 corren

AYUDAA, necesito un monologo, no importa el tema, pero tiene que ocupar como mucho una pagina o una y media, le necesito para mañana, AYUDA xfavor

Answers

En el contenido de esta pregunta encontramos una definición sucinta de un monólogo y un ejemplo de uno, así como el estilo y el lenguaje utilizados.

¿Qué es un monólogo y como armarlo?

Un monólogo es una composición, usualmente de naturaleza discursiva, que expone sobre un tema o cuestión. Su lenguaje busca sumergir al espectador en el punto de vista de quien hace el monólogo. He aquí un ejemplo:

¿Qué es el mal? ¿Una condición inherente a la naturaleza humana como dicen algunos? ¿O algo impuesto al individuo por su entorno como dicen otros? Este término aparece en diversas expresiones de nuestra cotidianidad tales como "hacer el mal" y "mirar mal", desde el lenguaje se tiene constancia de la noción del mal como sustantivo y adjetivo, es tanto una persona como un estado, tanto una manera de hacer ejemplo como una "enfermedad" moral.

La respuesta a qué es el mal cambia según el sistema de creencias, ideas y conceptos que tengamos. Si este sistema es materialista, esto es, considerar que la realidad no va más allá de lo que los sentidos captan, entonces es probable que nosotros creamos que el hombre es inherentemente bueno y que el mal ha sido impuesto por su entorno.

Mas si este sistema es espiritualista, esto es, considerar que la realidad va más allá de lo que los sentidos captan, es posible concluir que es algo inherente a la condición humana, sea concluir que el hombre es inherentemente malo o un ser originalmente ignorante que se contaminó de maldad, volviéndose malo.

Entre quienes consideran al hombre inherentemente bueno y quienes lo consideran inherentemente malo existe una lucha dialéctica que distrae al espectador de la cuestión fundamental: ¿Qué es el mal? Es evidente que la respuesta verdadera estaría en algún punto entre las dos nociones, aunque con una interpretación diferente.

Comienzo con decir que es imposible que la realidad se limite a lo que los sentidos captan, puesto que existe en el hombre una chispa que lo lleva a buscar al Creador y a aproximarse a Este, en lo emocional, lo ético, lo moral y lo axiológico. Nosotros somos la obra de un Creador, Quien trasciende todo y es Providente.

Esa chispa permite entrever que el hombre fue originalmente simple e ignorante y que se contaminó de maldad volviéndose malo, maldad de la que se busca liberar. Nada de lo que hace el Creador es inútil, mucho menos malo, y siempre procura ayudarnos a limpiarnos de esa maldad cuando ponemos nuestras manos a la obra. También se entrevé en la búsqueda de lo bueno, grandioso y bello en nuestro sentir y pensar.

El mal es una "enfermedad" que aqueja el alma y la pone como un apestado en los tiempos antiguos, quien era desterrado lanzándole piedras, y esa enfermedad solo se empieza a curar entendiendo y practicando el amor en el sentido cristiano del término, sintetizado en estos aforismos: "Amarás a Dios con todo corazón, con toda tu mente y con todas tus fuerzas". y "Ama a tu prójimo como a ti mismo".

Para aprender más sobre monólogos: https://brainly.com/question/21534387

#SPJ1

Mi escuela secundaria ________________1 (estaba/era) lejos de mi casa. _____________2
(Estaba/Era) una escuela moderna, construida por el gobierno alemán. ________________3 (Teníamos/Tuvimos) profesores alemanes. ____________________ 4( Estudiábamos/Estudiamos) español, química, biología y física, matemáticas (álgebra), historia y lenguas extranjeras (alemán e inglés). Yo ________________5(estudiaba/estudié) mucho. Recuerdo que una vez _______________6(pasaba/pasé) mi examen de matemáticas con 95 y eso pasaba pocas veces. También ____________________7(me gustaban/me gustaba) mi clase de alemán. Después de las clases siempre __________________________8(practicaba/practiqué) mis lecciones. En las tardes _____________________9(hacía/hice) la tarea en casa. Una vez, ___________________ 10 (hacía/hice) un proyecto muy difícil para mi clase de física sobre las “ondas de sonido” (sound waves) y _________________11 (trabajaba/trabajé) mucho, me ____________________12 (sacaba/saqué) un 100%. Me gustaba hacer la tarea, pero me gustaba más hablar por teléfono con mis amigas. ¡Pasaba muchas horas hablando!

Answers

1 _ estaba.
2 _ Era.
3 _ Teníamos.
4 _ Estudiábamos.
5 _ estudiaba.
6 _ pasé.
7 _ me gustaba.
8 _ practicaba.
9 _ hacía.
10 _ hice.
11_ trabajé.
12 _ saqué.

Spanish speakers needed

Answers

Montaste
Nadaron
Limpiaron
Bailaron
Canto
Dibujo
Montaste
Nadaron
Limpiaron
Bailaron
Canto
Dibujo
Other Questions
Within the context of the culture of poverty, which of the following most clearly describes why individuals who are part of this culture become trapped in a downward economic spiral ?A) Unemployment causes poverty; a lack of willpower and motivation can, in turn, cause unemployment in people who do not have a strong work ethic.B) Individuals lack the finances to pay rent, so they eventually do not have an address to use in filling out job applications.C) Characteristics of poverty (joblessness and lack of financial independence) can, in turn, contribute to attributes (feelings of powerlessness and low self-esteem) that sustain poverty.D) Poverty is passed on from generation to generation; individuals learn at an early age that there is no way to escape living in poverty. What is a log 10 transformation? Why did the Soviet Union aid and support Cuba?Select all correct answers.They believed they could convince Cubans to remove Fidel Castro from power.They wanted to control sugar production on the island.They thought it would equalize the balance of power between the United States and themselves.They saw they could spread Marxism in the Western Hemisphere. I need help on this question its due tomorrow. Nassim spends $15.00 on colored pencils, $10.00 on a sketchbook, $3.50 on erasers, and $4.95 on a colored pencil blender. He hands the clerk $35.00.What could he receive in change? Question 2 (1 point)1. Which of the following is NOT an example of a total institution?aa prisonO O Oba culta mental hospitala public universityd 56. Explain Why is the chemical composition ofwater (H2O) always the same? By 117 AD, the Roman Empire had expanded to include a everything that bordered the Mediterranean.b territory in southern Africa.c all of Europe.d much of central Asia. If you have a strong opinion about something, does that mean you're biased? Why or why not how does fruits and vegetables relate to the characteristics of civilization how do structures in living organisms compared with structures of non-living things such as construction cranes a baker has 88 muffins he fills large boxes that hold 9 muffins each then he puts the leftover muffins in a small box how many muffins are in the small The hot sun rose in the morning and set in the misty evening slope intercept form of y + 6 = (x - 4) A significant part of your marketing plan should allocate resources to online advertising.TrueFalse Which details develop the central idea by giving examples of ways the Utopians make gold and silver less valuable What are natural resources? 1. Visit two supermarkets preferably Imtiaz & Carrefour and take detailed notes on the layout of each store. You should look at the layout of the store overall, as well as the layout of individual departments such as clothing, crockery, fresh fruits, frozen item produce, meat, bakery, etc.2. Compare and contrast the layouts of the two supermarkets. Look at the placement of different departments in each store, the use of signage and other visual cues to guide customers, and the layout of the checkout areas.3. Consider the factors that might influence the layout of each store. For example, they might think about the target customer base of each store, the size and shape of the store, and the local cultural and economic context in which the store is located.4. Present your findings in a report or presentation, explaining your observations and analysis of the layouts of the two supermarkets.5. Also try to create a visual comparison of the layouts using diagrams or other graphics.urgent answer needed Need help ASAP Geometry Assignment All of the following are examples of physical properties except which one?A. conductivityB. malleabilityC. flammabilityD. solubility